Het is 22 aug 2025 08:44

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Kirsten
 Kirsten
BerichtGeplaatst: 21 apr 2011 20:02 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Nog een paar foto's uit de fotoshoot van afgelopen zaterdag.
Mijn idee bij de eerste foto was een kwetsbare, maar toch sterke vrouw neer te zetten.

1
Fotografie

2
Fotografie

En het is natuurlijk ook gewoon een lief meisje :)
Fotografie

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Kirsten
BerichtGeplaatst: 21 apr 2011 20:37 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Nee de eerste twee beelden spreken me niet zo aan, niet zozeer vanwege het gevoel dat je wil overbrengen, maar meer door gebrek aan rust en focus in de prenten. Scherptediepte is zeer beperkt, en de ogen spreken nauwelijks.

De laatste is afgezien van de vrolijke blik, het antwoord op mijn kritiek van de voorgaande platen. Scherptediepte is hier aangenaam, en contact met de ogen zorgt voor rust.

Is dus niet perse dat er oogcontact moet zijn, maar ik gemis enig contact bij de eerste twee werkjes van je alhier :)

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Kirsten
BerichtGeplaatst: 21 apr 2011 20:49 
Lid
Fotografie

1) f1 vind ik de beste foto, maar...in kleur zou ik hem zelf willen hebben; beter zo, niet in de lens kijken.

2) Ik weet dat er verschillende meningen hersen...maar ik sta achter het standpunt : een vrouw tot circa 35j moet ge zo mooi mogelijk maken en en "zo volledig mogelijk"...dus zonder moedervlekken.

Na 35j moogt ge ze laten zien gelijk ze is, maar rimpels moet ge nog weg doen.

Profiel op dit foto forum
 Kirsten
BerichtGeplaatst: 21 apr 2011 20:54 
Lid
Fotografie

AJL schreef:
een vrouw tot circa 35j moet ge zo mooi mogelijk maken en en "zo volledig mogelijk"...dus zonder moedervlekken.

Na 35j moogt ge ze laten zien gelijk ze is, maar rimpels moet ge nog weg doen.

Kan me daar niet zo in vinden, je bent wie je bent, en iedereen is mooi en schoon op zijn eigen manier. Het zuiveren naar eenheidsworst volgens de grillen van de mode/style/vakbladen zal inderdaad kijkende in de bladen, en naar de commercials op televisie de heersende zijn, edoch legt dan de basis om de echte mens te verloochenen.

Kirsten
BerichtGeplaatst: 21 apr 2011 21:02 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Bedankt voor jullie commentaren! Blijkt maar weer dat smaken verschillen. Over de scherptediepte van Mendel ben ik het eens, ik moet daar goed mee oefenen en beter op letten.

AJL: Bij portretten vind ik het de grootste uitdaging om iemand op de foto zetten zoals hij/zij is. Nu is het natuurlijk ook weer niet nodig om de puisten overal te laten zitten (niet dat dit bij haar het geval was), maar de moedervlekken vind ik echt haar gezicht maken. In dit opzicht ben ik het dus geheel met Mendel eens, de glamourfoto's waarbij elke oneffenheid weg is gepoetst kunnen mij altijd weinig boeien omdat ik weet dat ik bedrogen word.
En overigens is dit een vriendin van me, geen professioneel model :)

Kirsten
BerichtGeplaatst: 21 apr 2011 21:32 
Lid
Fotografie

Ik kan uw mening aanvaardbaar vinden....
Maar ik neem dat standpunt in omdat de meisjes die ik ken...trachten elke "fout" te verdoezelen met mascara...poeder, enz....
Ik kwam laatst bij een model die zelf foto's bewerkt, het eerste wat ze deed was een rimpel boven haar wenkbrauw weg doen...dat was een lidteken van in haar jeugd toen ze gevallen was.

Dit sterkt mij om dat standpunt aan te houden (het model was 25j)

Profiel op dit foto forum
 Kirsten
BerichtGeplaatst: 21 apr 2011 23:58 
Lid
Fotografie

Mooie serie, vind de eerste echt prachtig, mooie dromerige, haast melancholische blik, kan er naar blijven kijken :upc

De tweede heeft een boze trek, is toch meer ingetogen geinteresseerd, zoon van een vriend kijkt ook op die manier, zou bijna zweren dat hij 't is - no offense.

De derde vind ik niet scherp in de ogen, terwijl dat wel je handelsmerk is, lijkt net of de linker wenkbrouw dat net wel is, deze smaakt mij niet.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp