Het is 26 aug 2025 16:06

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Elísa
 Elísa
BerichtGeplaatst: 25 apr 2011 00:50 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Hallo, na 2 maal eerder geëxperimenteerd te hebben met mijn strobistenset en reflector heb ik de uitdaging aangenomen om van een collega zijn dochter foto´s te nemen. hierbij een kleine impressie:

1.
Fotografie

2.
Fotografie

3.
Fotografie

Ik ben me bewust van het feit dat Elísa maar 1 gezichtsuitdrukking heeft, gedeeltelijk is het mijn schuld omdat ik weinig oppeppend heb kunnen zeggen, gooi het maar op gebrek aan ervaring van mijn kant, ik zal daar de volgende keer beter aan werken.

Bob

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Elísa
BerichtGeplaatst: 25 apr 2011 03:53 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
De foto is technisch mooi...nu nog op compo en inhoud en houding letten.
Doe maar verder met je proeven :up

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Elísa
BerichtGeplaatst: 25 apr 2011 16:05 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Voor mij technisch top, ragscherp met frisse kleuren en contrasten, een frisheid die mooi wordt weerspiegeld door haar vrolijke en open blik.

De tweede met de iets koelere kleurtoning, en de wat wijdere opbouw geniet mijn voorkeur.

Elísa
BerichtGeplaatst: 25 apr 2011 17:16 
Lid
Fotografie

Spontane meid! Trui vind ik wat minder... maar zal daar bij jullie wel mode zijn :D

anyway over de foto's! Foto 1 en 2 lijken buiten genomen te zijn. Ik zou dan graag wat meer van de achtergrond zien.... die is nu zo donker dat je hem beter egaal donker had kunnen maken (studio achtergrond). Door een langere sluitertijd te kiezen, bijv. 1/50s krijg je meer van het omgevingslicht binnen.

De achtergrond op 3 is bijna egaal op wat vlekken rechts na.

Belichting op je model op 1 en 2 vind ik mooi. Wellicht lamp nog iets hoger plaatsen zodat de neusschaduw wat naar beneden loopt. Belichting op 3 is erg egaal en hierdoor minder spannend.

Eventueel nog een haarlichtje erbij om je model nog meer los te krijgen van de achtergrond.

Groet,
René

Elísa
BerichtGeplaatst: 25 apr 2011 17:51 
Lid
Fotografie

Allen, bedankt voor de tips, ze zijn allemaal zeer bruikbaar. Sommige van de opmerkingen die jullie hebben, heb ik bewust gedaan, zoals de donkere achtergrond. Maar ik weet zeker dat de gegeven tips gebruikt gaan worden in de toekomst.
Ik heb voor het donkere gekozen omdat vlak voor de shoot kwam er een partij laaghangende bewolking voorbij die alles grauw maakte, daardoor koos ik er voor om de boel donker en mysterieus te maken.

@Reko, de trui is geen mode, juist het tegenovergestelde. IJsland is erg mode gevoelig, op een aantal traditionele dingen na zoals de IJslandse wollen trui. Iedereen heeft ze, iedereen gebruikt ze, voor netjes en voor werk, voor casual en voor stappen. In dit geval is voor de trui gekozen in verband met de locatie, een oude vissershaven.
Ook de 3e foto is buiten genomen.

thnx!

Elísa
BerichtGeplaatst: 25 apr 2011 17:58 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Dat is een hele mooie meid Bob, die zou ik zeker vaker als model vragen als ik jou was. Kans dat jullie dan alle twee wat meer ontspannen zijn (beide door meer ervaring en elkaar wat beter kennen) en dan kun je echt gaan knallen! :upc

Qua achtergrond zie ik ook liever een egale achtergrond. Foto drie is het scherpst, maar deze zou ik net boven de tweede knoop van onder geteld croppen. De lach van foto twee is het mooiste. :)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp