Het is 31 jul 2025 19:35

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Paula again..
 Paula again..
BerichtGeplaatst: 16 aug 2011 15:58 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Vandaag weer aan de slag gegaan.

Vorige week achtergrondsysteem binnen gekregen maar helaas nog geen tijd gehad om er mee aan de slag te gaan.
Vandaag dus wel en mijn vriendin was dus de klos om te poseren.

Wat vinden jullie ervan?

Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Paula again..
BerichtGeplaatst: 16 aug 2011 17:03 
Lid
Fotografie

flashsplash schreef:
Hoi Marcel,

Ik zou zeggen een goed begin :up , maar met werk aan de compositie en de belichting. Nu weet ik niet als je een flitsset gebruikt of niet. Ik veronderstel van wel aangezien je een achtergrond systeem hebt gekocht. Misschien kan je het best het licht even meten met een flitsmeter, juist voor het model (opvallende lichtmeting-meter met dome open). Ik zou zeggen probeer eens sluiter 1/125s. F=5.6 ,ISO 100. Meet de flitswaarde totdat deze juist is, pas het flits vermogen aan.

Ik meen een softbox te zien links (reflectie in haar oog). Probeer de rechterkant wat op te helderen met een reflectie scherm (stuk ISOMO). Je zal zien dat de opname veel helderder wordt. Nu zit je met wat onderbelichting.

Ik begrijp dat het een vluggertje was (de foto he), maar dat sluit niet uit om toch een verzorgde compo neer te zetten.
Hier vind ik de vuist onder de kin niet echt flatterend voor het model. Als je dan toch een vuist wil laat die dan niet hard gebald zijn en leun er ook niet echt op. Armbandje , gewoon even uitdoen.

De opname is vrij centraal, de ogen staan zowat in het midden van de plaat. Probeer eens de ooglijn op 2/3 te zetten (gulden snede) . Je zal merken dat de opname veel aangenamer wordt om naar te kijken.

Het vogel perspectief vind ik wel een goed idee bij deze opname.. :up

Hoe stel jij trouwens scherp ? Zet je de focus op de ogen ?

En als laatste, haal die verschrikkelijke logo van de plaat. Dat brengt geen enkele meerwaarde.

Je bent goed bezig en ik kijk al uit naar wat opnames met je achtergronden..

Bedankt voor je reactie!

Ik heb inderdaad een flitsset ter beschikking, heb helaas geen flitsmeter.
Zal binnenkort eens gaan oefenen met andere sluitertijden/diafragma's om meer inzicht
hierin te krijgen.

De softbox heb je goed gezien, heb hier thuis ook een reflectiescherm, zal deze de volgende
keer erbij gebruiken.

De tips wat betreft compositie neem ik mee, dit was inderdaad een vluggertje maar zal in
vervolg wat breder kijken bedankt voor die tip!

De gulden snede ben ik de laatste tijd steeds meer mee bezig om ervoor te zorgen dat het
een aangename foto wordt om naar te kijken. Helaas bij deze vergeten.. Is helaas nog geen routine geworden dus we blijven oefenen.

Ik stel scherp met autofocus op de ogen, ben nu druk bezig met vrienden en familie te regelen om te oefenen, hoop dat ik snel wat nieuws kan laten zien.

Nogmaals bedankt voor je reactie, erg leerzaam!

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Paula again..
BerichtGeplaatst: 16 aug 2011 17:50 
Lid
Fotografie

Ik raad u toch aan als met kunstlicht werkt om toch een lichtmeter te kopen anders blijft het gokken

Paula again..
BerichtGeplaatst: 16 aug 2011 18:30 
Lid
Fotografie

AJL schreef:
Ik raad u toch aan als met kunstlicht werkt om toch een lichtmeter te kopen anders blijft het gokken

Dat snap ik, ik neem jullie raad ook van harte aan echter is er momenteel even geen budget voor een lichtmeter. heb de laatste weken al genoeg geld uitgegeven.

Maar hij staat nu wel op het verlanglijstje ;)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp