Het is 23 jul 2025 01:32

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur sigaar
 sigaar
BerichtGeplaatst: 19 aug 2011 22:26 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Ik ben enorm aan het oefenen. Zowel met fotograferen als met foto na bewerking.

Deze foto vind ik zelf heel mooi. Maar ik weet ook dat het niet het niveau is van de meeste van dit forum. :blush Toch moet iedereen ergens beginnen toch?

Wat ik zelf mooi vindt aan deze foto is de eenvoud, de kleur, het streepje rook en dat je wel kunt zien dat iemand geniet maar niet of dit nou een man of vrouw is.

Wat vinden jullie van mijn foto?

Fotografie

1/50
f1.4
50mm
ISO 100

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 sigaar
BerichtGeplaatst: 20 aug 2011 11:14 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hand en sigaar staan er prachtig op. De pose en kadrering van de dame kunnen me niet bekoren.
Rokers steken hun kin naar voren bij het opzuigen van de rook. Het gezicht krijgt daardoor de vorm van een half trapezium. Schouder en borst hebben een onscherpte die niet past bij de rest.
Kortom plaat met mooie en minder mooie beeldelementen.
Het genieten van de sigaar zit er zeker in. :up

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 sigaar
BerichtGeplaatst: 20 aug 2011 11:20 
Lid
Fotografie

Pose komt goed over, alsmede het gevoel van deze genietende roker. Sepia en de contrasten zijn voor mij wat aan de zachte kan, waardoor voor mij het geheel niet sterk sprekend overkomt :)

sigaar
BerichtGeplaatst: 20 aug 2011 11:46 
Lid
Fotografie

Ik vind het een mooie plaat. Misschien dat een wat 'rauwere' zwartwit nog mooier zou zijn.
Wellicht ook beter om er aan de onderkant een stuk af te halen en de schouder weg te klonen?

sigaar
BerichtGeplaatst: 20 aug 2011 16:05 
Lid
Fotografie

Ik vind de crop te klein en ...de tint is niet mijn ding. (het is noch z/w; noch sepia; noch kleur)

sigaar
BerichtGeplaatst: 20 aug 2011 17:02 
Lid
Fotografie

Bedankt voor de commentaren en adviezen. Ik ga eens kijken wat ik ermee kan en plaats de foto dan opnieuw. :up

sigaar
BerichtGeplaatst: 23 aug 2011 19:33 
Lid
Fotografie

Deva schreef:
Wellicht ook beter om er aan de onderkant een stuk af te halen en de schouder weg te klonen?
Ja dat was ook mijn idee! En dan afsnijden precies onder de hand zodat deze uit de hoek komt. :upc

Ik vind het verder zeker geen slechte foto. Het genieten zit en 100%. De bewerking mag iets minder soft voor mijn smaak (contrasten wat aanzetten). Maar de foto kijkt wel heel lekker! :up

(Je ziet trouwens wel heel goed dat het hier om een vrouwelijke genieter gaat. ;))

sigaar
BerichtGeplaatst: 24 aug 2011 10:01 
Lid
Fotografie

Het is iid een vrouwelijke genietster! Beetje androgyn vond ik zelf. :)

Ik ga binnenkort een cursus photoshop doen en ik hoop dan meer te leren over het na bewerken. Dit was uitproberen in Elements. Ik heb goede tips gehad die ik meeneem. Dank daarvoor!

Die hand lijkt wat los te staan van de persoon, dat gevoel had ik ook. Ik was benieuwd of anderen dat ook zouden vinden.
@Flashsplash: de smerigheid moet er ook niet in :rof , wel wat meer rauwigheid. Nicotine vlekken? Haha! Nee, getver. Volgens mij krijg je die ook niet van sigaren roken, tenzij je de hele dag doorrookt. Maar dat heb ik nog nooit (bij een vrouw) gezien.

De tint ga ik bijwerken. Dit was de eerste keer dat ik kleur heb veranderd en bij elke verandering zat ik te genieten achter mijn laptopje. :grin2
Ik heb de foto geschoten zoals je hem ziet. Bijna niet uitgesneden. Dit is wat ik bedacht had. Maar ik zie wel dat het echt uitmaakt als ik de onderkant ga afsnijden.

Binnenkort een update! (na de cursus :up )

groetjes
Nuelle

sigaar
BerichtGeplaatst: 24 aug 2011 11:08 
Lid
Fotografie

Ik kon het niet laten om vast wat met je foto te spelen en heb er dit van kunnen maken, laat je het weten als je liever hebt dat ik hem weghaal?

Fotografie

sigaar
BerichtGeplaatst: 24 aug 2011 11:44 
Lid
Fotografie

Ik vind de foto wel iets hebben.. Alleen misschien een beetje te smal gekropt... en die ring trekt toch wel mijn aandacht? Het lijkt wel of hij omgekeerd op haar vinger zit?
De belichting en scherpte zit wel super :)

groetjes

sigaar
BerichtGeplaatst: 24 aug 2011 13:32 
Lid
Fotografie

flashsplash schreef:
Nuelle schreef:
@Flashsplash: de smerigheid moet er ook niet in :rof , wel wat meer rauwigheid. Nicotine vlekken? Haha! Nee, getver. Volgens mij krijg je die ook niet van sigaren roken, tenzij je de hele dag doorrookt. Maar dat heb ik nog nooit (bij een vrouw) gezien

groetjes
Nuelle

TXS
Ik zou het niet weten als je geen vlekken krijgt van sigaren, ben zelf een niet roker dus.....
Jajaja ik weet het mijn Avatar is met een sigaret :rof Het is dan ook een Avatar he

:grin2 :grin2 :grin2 :grin2

sigaar
BerichtGeplaatst: 24 aug 2011 13:38 
Lid
Fotografie

Jolene schreef:
Ik vind de foto wel iets hebben.. Alleen misschien een beetje te smal gekropt... en die ring trekt toch wel mijn aandacht? Het lijkt wel of hij omgekeerd op haar vinger zit?
De belichting en scherpte zit wel super :)

groetjes

Dank je! Ik heb hem nauwelijks gecropt. Ik heb de foto zo geschoten omdat het me mooi leek. :D
Die ring... goed opgemerkt! Die heeft ze dus altijd zo zitten. Ik zie dat niet eens meer. Het zijn er twee en ze zitten inderdaad omgedraaid! Wel iets om volgende keer rekening mee te houden. Thanx!

groetjes
Nuelle

sigaar
BerichtGeplaatst: 24 aug 2011 13:45 
Lid
Fotografie

Deva schreef:
Ik kon het niet laten om vast wat met je foto te spelen en heb er dit van kunnen maken, laat je het weten als je liever hebt dat ik hem weghaal?

Natuurlijk laat ik hem staan! Ik vind het hartstikke leuk om te zien wat een ander zou doen en ik vind het super dat je daar tijd in steekt!! :up Thanx!!

Ik vind dat grove wel mooi! Maar wat ik niet mooi vind is dat de huid nu lijkt alsof ze uitslag heeft. :shock :) En de ringvinger heeft een soort scherpe witte rand gekregen. Maar dit zijn dingen die wel te verhelpen zijn. Heb je de rook bewust weggehaald? Dat juist is wat ik zelf erg mooi vind. Het liefst had ik zelfs meer rook gehad. :) De foto is wel krachtiger geworden door minder schouder te laten zien. Hij is iig een stuk rauwer geworden en dat is heel gaaf!

groetjes Nuelle

sigaar
BerichtGeplaatst: 24 aug 2011 14:34 
Lid
Fotografie

Nuelle schreef:
Ik vind dat grove wel mooi! Maar wat ik niet mooi vind is dat de huid nu lijkt alsof ze uitslag heeft. :shock :) En de ringvinger heeft een soort scherpe witte rand gekregen. Maar dit zijn dingen die wel te verhelpen zijn. Heb je de rook bewust weggehaald? Dat juist is wat ik zelf erg mooi vind. Het liefst had ik zelfs meer rook gehad. :) De foto is wel krachtiger geworden door minder schouder te laten zien. Hij is iig een stuk rauwer geworden en dat is heel gaaf!
groetjes Nuelle

mmm ja, ik vind dat je helemaal gelijk hebt met je kritiekpunten op mijn bewerking. De rook is per ongeluk verdwenen, dat had zeker niet gemoeten. Ik ben benieuwd wat jij er van gaat maken na je photoshop cursus.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp