Tony schreef:
heel knap gedaan, en een mooi resultaat

kan me niet voorstellen dat het model je vrouw schrik van je heeft

ik denk eerder dat het komt doordat ze eigenlijk brildragend is volgens mij.
is trouwens een bekend model
volgens mij heet ze AmyLee Tony, dit heb je inderdaad goed samengevat

, ze is ook brildragend, maar door de bril, kreeg je snel vervorming, of weerspiegeling, daarom zonder bril gedaan.
Dat is misschien de reden waarom ze wat grote (sommige noemden het schrik cq angst) ogen heeft, zodra ze de bril afzet, gebeurd dat gewoon

evenals langs de lens heenkijken

, maar ze is niet bang voor me

, en ze schrikt ook niet meer zo erg van mijn koppie na al die jaren
Wat mimiek betreft, we hadden al verschillende dingen geprobeert, en denk dat het ondertussen wat te lang duurde
Verder hangt er nog een plukje haar, wat ik niet gezien had

en datzelfde geldt ook voor de afgesneden haren aan de rechterkant, gewoon slordige foutjes, van mijn kant
De ruimte, of het ontbreken daarvan boven het hoofd, komt eigenlijk door het croppen van de foto, ik wilde dat de ogen op tweederde kwamen te liggen, met het gevolg dat ik ruimte moest inleveren aan de bovenkant
Dan nog de vlakke belichting, tsja helemaal gelijk in deze, maar ik vond al snel de schaduwen overheersen, waardoor we kunstgrepen hebben uitgehaald om toch een egale belichting te verkrijgen, want je zit toch met het invallende licht, door je ramen, maar wat meer schaduw was waarschijnlijk wel sterker geweest
Achtergrond is een botero, die eigenlijk meer geel/groen is maar die ik een beetje heb proberen aan te passen aan d'r haren.
Verder moet ik zeggen dat ik het wel erg moeilijk vond, om poses te bepalen, nog niet in geslaagd blijkbaar

,dus

voor de portretfotografen
Dan rest nog mijn eigen avatar....dat is een zelfportretje die ik binnenkort wel zal posten, nog niet eerder aangedurft eigenlijk
Dank jullie voor de vele reacties en tips