Alvast bedankt iedereen voor de talrijke reacties! Ik ben er mij best van bewust dat het niet de meest originele foto is, maar het klopt anderzijds wel dat als we alle niet originele foto's moesten weglaten, het forum erg leeg zou blijven. Weg met al die afgezaagde, traditionele "ijsvogel op tak- foto's", om nog maar te zwijgen van de talrijke libellen of paddestoelen! Maar we zouden toch een hoop mooie beelden missen!
Hoe technisch moeilijk modelfotografie ook is, je hebt alle omstandigheden in de hand en je kan dus zelf meer creëren en de originaliteit opzoeken. Bij het fotograferen van natuur of spelende kinderen is dit veel moeilijker en komt het er op neer om de bestaande situatie zo mooi mogelijk in beeld te brengen (eventueel met beperkte technische hulpmiddelen). Uiteraard is originaliteit hier ook mooi meegenomen, maar het is minder evident. Enfin, tot zover de discussie over originaliteit.
Op verzoek plaats ik de foto ook in Z/W. Ik moet bekennen dat ik er zelf niet zo weg van ben. Ik had gisteren al een poging gedaan om de foto in Z/W om te zetten, maar het beeld was niet naar mijn zin. Het lukt mij niet om een omzetting te maken waar ik tevreden van ben en dus heb ik maar gekozen voor de kleurenversie.
Wat is jullie mening?