Frans schreef:
Schaeddy schreef:
.....
Dit is eigenlijk een van de "mislukte" foto's, wat belichting berteft, flitsbox stond iets te dichtbij, dus dat hebben jullie goed gezien.
heb je gelezen wat gemini schreef over de afstand van de flitser?
dichterbij zetten geeft zachter licht. natuurlijk ook meer licht maar dat kun je diafragmeren.
is altijd lastig maar denk aan de zon. een kleine lichtbron op grote afstand geeft harde schaduwen=hard licht.
neem eens een zaklamp en kijk wat er met de schaduwen gebeurt als je de afstand tot het beschenen onderwerp varieert.
zou de softbox ook wat hoger zetten als je een natuurlijke belichting wilt. de schaduw van de neus wijst omhoog. de zon staat boven ons. meestal.
gemini was me voor

Frans ook jij bedankt voor je reactie evenals jans pierre
Bovenstaande wist ik al, toevallig pas een workshop hierin gehad, maar kan me nog herinneren dat de box aardig dichtbij stond, dus ik zal wel tèveel power gehad hebben, en het was en is voor mij nog erg experimenteel
Hierbij een grotere uitsnede, links niet teveel, anders komt haar arm erop, en ik vind dat niet zo mooi
Kan zijn dat de omzetting anders is, maar had de vorige niet opgeslagen als pdf, dus moeilijk om hetzelfde te krijgen.