Het is 29 aug 2025 05:57

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Mooi jong stel
 Mooi jong stel
BerichtGeplaatst: 15 dec 2011 14:05 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik had afgelopen week een verliefd stelletje bij mij thuis en heb mijn fotospullen er maar eens bijgenomen. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
1.
Fotografie
2.
Fotografie
3.
Fotografie

Camera: Nikon D90
F-Stop: F7,1
Sluitertijd: 1/160
Iso: 200
Verder gebruikt: SB-25 met softbox, SB-26 met paraplu, SB-26 als haarlicht en een LP160 op achtergrond in foto 2 (met paarse gel) en foto 3 om wit op te lichten.

mvg, Maik

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Mooi jong stel
BerichtGeplaatst: 15 dec 2011 16:16 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
misschien ook leuk om je eens voor te stellen in dit topic http://www.photodrome.nl/forum/viewforum.php?f=13

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Mooi jong stel
BerichtGeplaatst: 15 dec 2011 16:52 
Lid
Fotografie

Fastkids schreef:
Ik had afgelopen week een verliefd stelletje bij mij thuis en heb mijn fotospullen er maar eens bijgenomen.

heeft toch meer weg van een geplande shoot gezien de verschillende kledingstijlen. tenzij een van hen een kind van je is :D

zag op je website dat je dit werk ook tegen betaling doet. we mogen daarom wat kritischer kijken vind ik.

de jongelui zien er stralend uit. :up
de poses eenvoudig en voor het meisje niet geheel flatterend.
de kleuren fors verzadigd waardoor de jongen er wel erg rood opstaat.

de eerste twee zijn in min ogen verder nette platen. de laatste vind ik, door al het wit, de minste.

Profiel op dit foto forum
 Mooi jong stel
BerichtGeplaatst: 15 dec 2011 17:01 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Allereerst :welkom

Leuke serie waarvan ik de eerste verreweg de beste vind.

Je hebt een paar punten waar je volgende keer rekening mee kunt houden die te maken hebben met je modellen. Het meisje is veel meer aanwezig dan de jongen op de foto's. Deels komt dat doordat haar ogen mooi groot zijn, wat door de make-up benadrukt wordt (dit is positief!) en deels komt het omdat zij een maatje meer heeft dan de jongen (dit is niet positief noch negatief, maar gewoon een constatering van een feit). Wanneer je haar dan voor de jongen plaatst, valt de jongen helemaal in het niet en wordt eerder storend voor de foto dan dat hij een positieve bedrage levert. (Zie vooral foto 3 welke ook het minst scherp is van de drie.) Dus zet in zo'n geval je minst opvallende model op de meest opvallende plaats in je beeld.

Bij de eerste twee foto's is dit dus veel beter gelukt dan bij de laatste. Eigenlijk is in dat opzicht de tweede het beste, alleen vind ik persoonlijk de vignettering niet mooi en de belichting pakt voor de jongen ook niet helemaal gunstig uit. Vandaar mijn voorkeur voor foto 1, ondanks dat daar de jongen eigenlijk weer net 1 stapje meer naar voren had moeten doen. :)

Mooi jong stel
BerichtGeplaatst: 16 dec 2011 11:45 
Lid

Dank je voor de reacties en dit zijn zeker reacties waar ik wat mee kan en waardoor ik mijn fotografie kan verbeteren.
@Frans: ik vind dat je altijd kritisch mag kijken. Als je niet tegen kritiek kunt, dan moet je het niet plaatsen!

Nogmaals dank.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp