OK, even enkel op foto #2 dan.
De foto zelf moet ik in alle eerlijkheid zeggen spreekt me niet heel erg aan, maar ik ga je proberen uit te leggen waarom en wat je evt kunt veranderen.
-Het fabeltje van vroeger moet je heel snel vergeten ,... schieten met de zon in je rug moet je echt proberen niet te doen.
Je ziet hier op de foto ook dat de modellen er erg last van hebben omdat zij de zon in hun gezicht hebben,.... Dit resulteerd in dichtgeknepen ogen.
Om dit op te lossen zet je de modellen met de rug naar de zon, of liefst schuin zodat de zon wél (schuin) achter hun is maar niet recht in je lens schijnt. vervolgens ga je "inflitsen" dwz dat je de lucht goed belicht en vervolgens de modellen met de flits oplicht.
- Ik veronderstel dat de foto midden (of omstreeks) op de dag gemaakt is,.. je hebt op deze tijdstippen de zon pal (of zo goed als) boven je staan, en dit resulteerd in erg harde schaduwen en een erg hoog contrast zoals je ziet op de stenen, maar ook in het gezicht, bvb bij de ogen.
Dit kun je voorkomen door simpelweg later of eerder te gaan natuurlijk maar soms heb je dat niet in de hand. je zou in zo'n situatie kunnen kiezen voor de diffusie scherm wat iemand hoog houdt tussen de zon en het model,.. of gewoon een schaduw plekkie zoeken

Hoop dat ik niet direct te streng ben geweest voor je

Overigens ziet de derde er zo klein als ie is wel beter uit