Rophoto schreef:
Beste AJL:
Ik schreef al dat men goed moet lezen.
Ik stel nergens dat een catchlight niet mooi is, ik heb het over de twee lichtpuntjes in de ogen bij deze foto.
Als de Beroepsfotograaf heeft aangegeven dat dit soort catchlights maal 2 een suplus zijn heeft iemand een lesje overgeslagen.......vind ik dan.
Nogmaals: Als men dat mooi vind op deze manier vind ik dat prima....ik vind het niet prima.....als dat mag ?
Rophoto....
Ten eerste ....ik heb 10 ganse dagen modelfotografie gevolgd.....en die fotograaf maakt goede foto's en zelfs voor modebladen...bekende modebladen
Ten tweede...ik heb geen les vergeten of overgeslagen, en ik ben zeker ervan dat hij geen les heeft overgeslagen.
Ten derde....als dat jou persoonlijke mening is...is dat niet zo gefundeerd als een fotografisch verantwoorde mening
En als ik met al de persoonlijke meningen rekening moet houden....dan kan ik niet iedereen op het fotorum tevreden stellen....want voor de ene is het te donker (en die noemt dat hard licht) en voor de andere is het iets anders
Ik wil wel met fotografische redenen rekening mee houden....daarom heb ik onrechtstreeks gevraagd waarom 2 ooglichtjes niet kunnen
Ge gaat wel een beetje aan de fysica voorbij : als ge twee lichtbronnen gebruikt hebt ge altijd 2 reflecties in de ogen.
En 2 lichtbronnen moet ge gebruiken om een bepaalde lichtbalanst te bekomen als ge in een donkere loods shoot
Een wat "hard licht" betekent....dat staat hier in het forum bij de technische rubriek veel dokumentatie over via links naar degelijke internetsites.
Dus....al bij al....als gij het niet argumeteren kunt waarom dat niet kan...dan ga ik dat aan die beroepsfotograaf vragen.
Groetjes ............proost