Het is 28 aug 2025 00:40

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Romy+ 1up + aanvulling1+a2
 Romy+ 1up + aanvulling1+a2
BerichtGeplaatst: 19 jun 2012 23:04 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Even een semi-spontaan/semi geposeerde foto van mijn (adolesente)dochter.

Fotografie

Update
Fotografie

A1
Fotografie

A2
Fotografie

Laatst bijgewerkt door Dave op 20 jun 2012 19:20, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 19 jun 2012 23:12 
Lid
Fotografie

Puur natuur en mooie ogen.
Merkwaardige formaat verhouding maar maakt niet want dit is kunst :)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 19 jun 2012 23:22 
Lid
Fotografie

Bedankt voor je reactie Sugerman.

Formaat is wel een standaard formaat maar geen 2/3. Liefst heb ik een foto gewoon goed genomen natuurlijk, is niet zo dus ben gaan snijden. Tis niet bedoeld om een afdruk te maken maar probeer wel altijd eerst de standaard formaten. Deze formaten zijn niet voor niets geboren denk ik altijd maar. Om dit formaat standaard uit de camera te krijgen heb je grootformaat nodig :) (4x5) Lijstjes zullen zeldzaam zijn... Terechte opmerking dus dat ie afwijkt van het gangbare digitale formaat.

BerichtGeplaatst: 20 jun 2012 00:08 
Lid
Fotografie

Lijstjes 4x5 zijn inderdaad zeldzaam maar zijn makelijk te maken via een fotozaak ;)

BerichtGeplaatst: 20 jun 2012 11:44 
Lid
Fotografie

Dat is mooi om te weten, bedankt voor de tip !

BerichtGeplaatst: 20 jun 2012 15:02 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Mooie ogen heeft je dochter. Jammer van de make-up, maar dat zal de leeftijd wel zijn, haalt een beetje het zuiver natuurlijke weg. Zelf zou ik een paar jeugd oneffenheden weggepoetst hebben, mn onder haar neus. Hoeft niet allemaal want het hoort bij de leeftijd maar bij de neus vind ik het een beetje storen.

Mooi zacht licht, natuurlijk licht neem ik aan.

BerichtGeplaatst: 20 jun 2012 15:18 
Lid
Fotografie

Bedankt voor je reactie Fran.

Klopt is invallend raam licht. Kan nog wel even kijken voor de neus, had 2 opzichtige wegehaald in het gezicht en de vlek onder de neus is slechts het restant van een grote gele knop :). Is wel een lastige plek trouwens, normaal ga je van l.n.r. of r.n.l. om structuur te behouden maar dit plekje is er en een groot kleurverschil en een andere structuur en licht verschil.

Ga me best doen.

edit - aj deze makeup is thuis denk als enige geoorloofd en helenmaal haar dageljikse dingetje op het moment. Ze gaat het gelukkig leuker vinden om op de foto te komen dus wie weet. (persoonlijk uiteraard minder erg voor een keertje omdat dit helemaal bij haar hoort op dit moment maar wel een goede opmerking )

BerichtGeplaatst: 20 jun 2012 15:43 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Ik ga met Fran mee betreffende de huid bewerken - een beetje dus. Dave, probeer de oneffenheden eens weg te maken met de 'spot healing brush tool'. Werkt vaak prima. :)
Betreffende de oogmakeup (ik vermoed dat Fran hetzelfde bedoeld): prima dat die gebruikt wordt, maar zo jammer dat het er zo heel slordig op zit.
Vraag haar eens om het er af te halen en er opnieuw op te doen; klein beetje, geen klontjes maken, want met name die klontjes maken dat het er onverzorgt uit ziet. Gaat een foto beslist ten goede komen, zeker als je zo close gaat.

BerichtGeplaatst: 20 jun 2012 16:00 
Lid
Fotografie

Ook bedankt voor je reactie Gemini,

Als het tochgeheel voorbereid geposeerd wordt zou ik misscihen liever toch zonder zien. Met make up heeft ze 2 dingen nodig, betere make up en begeleidng hoe het op te brengen :D (het zit er altijd zo op haha). Van luiers tot diverse vlechten heb ik met plezier geleerd maar van de make up ga ik zelf maar afblijven denk :rof (nou ja erin shoppen is geen probleem natuurlijk.)

BerichtGeplaatst: 20 jun 2012 16:20 
Lid
Fotografie

Met welke lens, instellingen en afstand heb je deze foto genomen?
Ik heb het gevoel dat je te dicht bij zit waardoor (vermoed ik) je behoorlijk wat lensvertekening hebt gekregen.

Voor de rest een mooie scherpe plaat, waar ik zelf liever iets meer (zachte) schaduw in gezien zou hebben, maar dat is natuurlijk erg lastig in deze situatie.

BerichtGeplaatst: 20 jun 2012 16:39 
Lid
Fotografie

Ook bedankt Pjerry

Afstan is zo even lastig omdat het een crop is en kan wat vergeten zijn maar vetekening ka eruitgehaald worden natuurlijk. Zeker wel close voor het gebruikte objectiefje dat is duidelijk. Zou thuis even de Exif moeten kijken maar wat ik weet is 70mm F\4 FX iso 200 (-1,3EV) en meen me te herinneren dat ik de camera zag schommelen tussen 1/80 en 1/125

Licht zo is mooi maar heb op deze manier weinig ervaring mee en de eerste foto's waren aan tafel (tijdens eten) met licht meer van de zijkant. Dit was de reden om tegen even te vragen te draaien want aan een kant was geheel profiel weg en andere kant net iets te benadrukt. Uiteraard leuk om te onderzoeken allemaal op het gemakje :)

BerichtGeplaatst: 20 jun 2012 17:54 
Lid
Fotografie

Waarom gebruik je geen grotere brandpuntsafstand, zeker op een FX. Met mijn DX fotografeer ik nog vaak met mijn 105mm (158mm voor jou dan). Word ik gedwongen wat afstand te nemen en ben je ook zeker van geen vertekening. Aan tafel gebruik ik ook vaak mijn 50mm (75mm voor jou) maar dat komt omdat ik geen prime heb tussen mijn 50 en 105 mm in :P. Anders moet ik met mijn zoom aan de gang (18-105 mm doet het overigens niet slecht op korte afstanden, veraf is het "wat" minder). Maar wie weet biedt mijn 24-70mm wel de oplossing (nog geen portretten mee geschoten), is wel weer een grote toeter voor die toepassing.

BerichtGeplaatst: 20 jun 2012 18:02 
Lid
Fotografie

Heb geen ander dan 24-70 :) en kan de camera op crop zetten maar met vergroten van de afstand veranderd je scherptediepte ook ! . Maargoed komt wel eens wat anders maar heb bewust voor dit objectief gekozen. Betrokken met het onderwerp en omgeving zou de toekomst moeten bieden. Voor een headshot is ie neit ideaal nee maar geen foto maken omdat je beter geschikte apperatuur nodig hebt zou niet voor moeten komen in het woordenboek van een fotograaf toch ?

Kleine aanvulling: in dit geval betekend verder van onderwerp ook verder van het raam en licht

BerichtGeplaatst: 20 jun 2012 19:28 
Lid
Fotografie

Update met een correctie in vertekening

aanvulling A1 hier begon het dit is licht van ongeveer 90 graden - aan de rechterkant is op grote afstand ook een raam wat het niet helemaal donker maakt (en is wat onderbelicht, tevens is belichting correctie enige bewerking). Goed te zien wat dit met de huis al zonder verscherpen doet.

Aanvulling A2 Hier komt het licht van ongeveer 45 graden en vond het niet heel slecht licht maar de schaduw bij de neusvleugel is niet lekker(heeft al een kromtrekkend bekkie als ze gaat lachen en die beugel helpt ook niet :) )

Bovendien hebben we allemaal een oog dat groter is dan de andere maar het valt redelijk op bij haar. Dit is in de geplaatste foto en update verminderd iets meer haar linkerkant te fotograferen. En ik denk dat het zonder hulpmiddelen geen slecht licht is maar kan me voorstellen dat het ook wat 'saai'licht is.

Zeg wat je wilt en denk ook over de aavullingen maar deze zijn ter illustratie en heb ze niet voor een oordeel geplaatst.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp