Ze had net gehoord dat haar buitenland stage niet doorgaat. Wel (voorwaardelijk) over maar net te weinig punten. Mijn vrouw en ik besloten om uit eten te gaan, zodat ze lekker kon praten. Hier kwamen we op het terrasje aan en eigenlijk schoot ik deze foto als testfoto, om de instellingen goed te gaan zetten. Maar ze was niet in de moot, dus ik mocht geen foto's schieten......
Om die reden niet helemaal naar mijn zin, want de eerste foto die ik schiet is gewoon normaal een wegwerp foto, waarna ik mijn camera pas goed instel. f/2.8 is niet ideaal bijvoorbeeld.... scherpstelling tussen de ogen evenmin.
Toch vond ik de foto zo geslaagd dat ik hem wil delen (ik heb toestemming

). Erg goed is in deze foto te zien hoe het haar pakt dat ze niet op stage mag, een kleine wanhoop in haar houding. Jammer genoeg zijn haar ogen niet te zien,maar dat heb ik boven al uitgelegd.
De foto is vierkant gecropt omdat ik dat mooi vond passen bij deze scene. De kleur is licht aangepast omdat hij iets te rood was en verder is er nauwelijks wat gebeurd aan deze foto.
Nikon D7000, Nikkor 24-70 f/2.8 @ 70mm, f/2.8, 1/640s, ISO 100, AF-S, centered weighted licht meting, edit:
Oei, wijkt toch qua kleur heel erg af, van wat ik zie in ViewNx. Daar is hij veel wamer, hier te koud dus... Ook de scherpte is minder, ik had niet nagescherpt, even kijken of ik dit nog op kan lossen. Een neiuw forum is toch altijd zoeken naar de instellingen

.
Nog geen reactie. Iets geler gemaakt en streepje nagescherpt. Nog geen reacties, dus gewoon vervangen. Hmmm nog steeds niet denderend, maar ik laat het zo.