Het is 28 aug 2025 00:39

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Eerste keer strobist
 Eerste keer strobist
BerichtGeplaatst: 25 jun 2012 21:37 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik heb vorige week eindelijk mijn eerste flitser gekocht, die moest natuurlijk uitgeprobeerd worden :angel

Omdat het al donker werd leek dit mij wel een leuk idee, ben ook wel tevreden met het resultaat. Alleen goede poses blijven moeilijk :unsure

Fotografie
Fotografie

Op en aanmerkingen zijn altijd welkom :)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Eerste keer strobist
BerichtGeplaatst: 25 jun 2012 23:03 
Lid
Fotografie

Leuke foto's. Belichting vind ik best netjes, hier en daar wat ongewenste schaduwen, maar dat kun je bijna niet voorkomen met deze opstelling, lijkt me.

Het enige nadeel bij beide foto's vind ik de voet die dichter bij je camera is en daardoor veel (ongewenste) aandacht opeist.

Mooi gekozen moment van de dag.

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Eerste keer strobist
BerichtGeplaatst: 26 jun 2012 11:37 
Lid
Fotografie

Bedankt allemaal :)

Flashsplash: Dat snap ik niet helemaal, wat heeft overdag dan voor meerwaarde boven hetzelfde in de avond te doen?

Eerste keer strobist
BerichtGeplaatst: 26 jun 2012 20:09 
Lid
Fotografie

Moofnor schreef:
Bedankt allemaal :)

Flashsplash: Dat snap ik niet helemaal, wat heeft overdag dan voor meerwaarde boven hetzelfde in de avond te doen?

in de dag kun je meer met de achtergrond. deze kun je laten variëren van bvb tegenlicht met invulflits,.. naar een day-2-night donkere achtergrond.
in de avond daarentegen heb je natuurlijk weer minder moeite met het creëren van een donkere achtergrond zonder gebruik van "High speed sync" snelheden.

Ook mijn laatste foto (die auto) is omstreeks 21.30 gemaakt. Nog gewoon licht, maar net genoeg afgezwakt tov bvb 12.00 om er goed mee te kunnen werken zonder de HSS.

On-Topic,.. Erg netje hoor voor de eerste keer :up
poses blijven altijd lastig :D Daarom niet alleen als model, maar ook als fotograaf veel tijdschriften lezen en bvb op Youtube een keer zoeken op "BTS Photoshoot" (BTS = Behind the scenes)

Eerste keer strobist
BerichtGeplaatst: 27 jun 2012 17:13 
Lid
Fotografie

Dankjewel voor de tips, :)
Foto's met HSS gaat bij mijn flitser niet lukken. Zal voor een groot diafragma wel naar de ND-filters moeten.

Over die auto, dat wil ik ook zeker eens gaan proberen. Prachtig effect :upc

Eerste keer strobist
BerichtGeplaatst: 28 jun 2012 11:00 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Ik heb helemaal geen ervaring met strobisme dus daar kan ik weinig zinnigs over zeggen anders dan dat ik de foto's wel geslaagd vind. De poses zijn wat ongelukkig maar dat is ook iets wat je moet leren zowel als model als fotograaf. Veel foto's bestuderen en ook het model bestuderen om te leren zien onder welke hoek het model het beste uitkomt. Het model moet ook leren om voor de camera ontspannen te zijn, dat is echt niet makkelijk. Als fotograaf proberen de ontspanning te krijgen door te praten of grapjes te maken zodat de focus van het model niet meer helemaal op de camera en het moment van de foto ligt.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp