Het is 28 aug 2025 00:40

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Bruiloft foto's
 Bruiloft foto's
BerichtGeplaatst: 30 jun 2012 22:25 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Een paar foto's (van de 700) van een bruiloft die ik op het net mocht zetten en die ik leuk vind om hier te laten zien. Onderbouwende reacties zijn natuurlijk welkom.

1.
Fotografie

2.
Fotografie

3.
Fotografie

4.
Fotografie

5.
Fotografie

6.
Fotografie

7.
Fotografie

8.
Fotografie

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Bruiloft foto's
BerichtGeplaatst: 30 jun 2012 23:22 
Lid
Fotografie

Geen zeurpuntjes gevonden en afbraakpunten zoek ik niet.
Allemaal mooie pose
Knap :super

Ik vraag mij wel af hoe ge f2 hebt gemaakt (is toch geen echte vijver met zo'n bloem of toch?)

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Bruiloft foto's
BerichtGeplaatst: 30 jun 2012 23:36 
Lid
Fotografie

f2 is het bloemetjesbehang bij haar in de huiskamer :)
Links van de muur (daar waar de sluier ophoudt) heb ik wel wat erbij geshopt (uitgesmeerd) omdat ik dat stukje linker-muur lelijk vond.

Bruiloft foto's
BerichtGeplaatst: 30 jun 2012 23:45 
Lid
Fotografie

Heel goed gedaan...het is net of ze aan een vijver staat met een heel grote bloem. :upc

Bruiloft foto's
BerichtGeplaatst: 01 jul 2012 11:02 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
F 3 vind ik de minste, snap die lantaarnpaal niet zo. Verder is de eerste en de laatste 3 de beste. Bij deze laatste straalt het stel van het scherm. :up

Bruiloft foto's
BerichtGeplaatst: 01 jul 2012 11:09 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Mooie pic's... lekker anders.. !!

Bruiloft foto's
BerichtGeplaatst: 01 jul 2012 13:14 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Beetje alternatief hè? alleen daarom al aardig! Alleen die laatste, die is zo afgekauwd, in het album oké maar hier hoeft die toch niet meer...
:up

Bruiloft foto's
BerichtGeplaatst: 01 jul 2012 16:38 
Lid
Fotografie

ik kan me zo maar voorstellen dat je in deze serie helemaal het karakter, het eigene van het bruidspaar hebt weten vast te leggen.
waarvoor hulde.
vind het een zeer plezierige serie om naar te kijken. ook de laatste ervan. ;)

Bruiloft foto's
BerichtGeplaatst: 01 jul 2012 16:49 
Lid
Fotografie

Bedankt voor jullie reacties tot zover :)

De lantaarnpaal vond ik een geschikt object om er tegen aan te leunen of er aan te gaan zwaaien.
Wat kan je nog meer met een paal doen?
Paaldansen had ik ook nog in gedachte maar dat gaat een beetje moeilijk met een bruidsjurk waar een hoepel in zit.
Dat de paal niet recht staat komt denk ik door de gemeente Kijkduin die hem niet waterpas heeft geplaatst. Als ik de paal recht ga zetten dan komt de horizonlijn en rechts die huisjes scheef te staan.

1 zie ik geen overbelichting en is ook nauwelijks meetbaar.

2 bloem achter de bruid heb ik bewust zo gedaan omdat ik haar anders tegen een schoorsteen had moeten zetten. Dan maar een bloem als achtergrond en vond het rood ook weer mooi terug keren met de riem die ze aan heeft. Haar linkeroog lijkt niet scherp. Geen idee wat dat is.

4 horizon zo scheef is weer eens wat anders en vind ik wel kunnen bij iets geks, vrolijks oid..
Een bruiloft is tenslotte een vrolijke boel?
En ik lees dat ze een kleed aan heeft. Wordt hier dan de bruidsjurk of de sluier bedoeld?
Een kleed trek je aan voor de kachel als het koud is?

5 heb ik ook in een schuine variant en hier heb ik niet het idee dat ik een of ander euvel heb opgelost.

6 dat de kleuren er "serieus" naast zitten kan wel kloppen. Het is daar een donkere groene bosrijke omgeving en dan kan het zijn dat er wat groen op de bruidsjurk (kleed?) reflecteert. Ik vind het eigenlijk wel mee vallen en ik kan mij daar totaal niet aan storen. Als de huid maar niet groen is.
Pose en uitsnede is weer eens wat anders.

7 Het woord "Ploertig" komt bij mij als zeer beledigend over.
Heb ook de letterlijke betekenis opgezocht en dat betekend onder andere ook "ontrouw".
Hoe toepasselijk kan je het maken met bepaalde woordkeuzes.
Ik vind het "stoer" en vind het hier in ieder geval uitstekend bij passen en is weer eens wat anders dan gewoonlijk. Ook hiervan heb ik de "nette zoals het hoort" plaatjes geschoten.

8 is gebaseerd op aannames en verzadiging en contrast is een kwestie van smaak.
Haar been rust op een soort leuning en ze staat er relax bij.
En ook hier zit er inderdaad een wat rode gloed onder in haar bruidsjurk en dat zal wel door de bruine planken komen waar ze op staat of ook gedeeltlijk door de zon. Ik kan mij daar niet aan storen en dat was daar ook zo die reflectie dus laat ik het ook zo. De huidskleur is goed.

Nu weet ik ook dat je met het woord "Kleedje" de bruidsjurk mee bedoeld.
Zeggen ze daar waar jij woont "Kleedje" tegen een bruidsjurk?
Ga je een "Kleedje" kopen als toekomstige bruid bij een bruidsmodewinkel?

Verder ziet het er misschien "alternatief" uit, ik noem het anders en ik ben ook steeds op zoek naar iets anders. Ik heb ook de traditionele "nette zoals het hoort" plaatjes gemaakt maar die wilde ik jullie juist onthouden behalve dan met 1 en 8 ;)

Bruiloft foto's
BerichtGeplaatst: 01 jul 2012 23:26 
Lid
Fotografie

Nogmaals, 1 is niet dicht gelopen in het wit en in PS kan je dat controleren.
8 is zoals het was. De bruine planken waar zij op staat reflecteerd en schijnt door haar jurk en zo was het en niet anders.
Het woord "Ploertig" is mij nu wel duidelijk hoe dat zit maar hier in NL, Zuid Holland, Den Haag kan dat echt niet.

Bruiloft foto's
BerichtGeplaatst: 02 jul 2012 00:02 
Lid
Fotografie

flashplash je veelvuldig qouten van hele lappen tekst dient geen enkel doel.
zeker niet als je er meteen onder reageert.

Bruiloft foto's
BerichtGeplaatst: 02 jul 2012 00:25 
Lid
Fotografie

Ik vind foto 5 een heel mooie, de belichting en pose alsmede de setting erg fraai. Foto 1 is ook heel fraai, alleen jammer dat het net lijkt alsof ze wat vingertopjes mist aan de rechterhand.

Ik vind (en dat is persoonlijk natuurlijk) de foto's met zonnebrillen (en dus ook de laatste) niet mooi. Wellicht voor het bruidspaar leuke foto's en heeft het een extra betekenis voor ze, voor mij als toeschouwer moet ik denken aan de Matrix ofzo, maargoed het is eens lekker anders.

Wat ik nog wel wil opmerken is dat ik het jammer vind dat je zo heftig reageert op Flashsplash zijn woordkeuze's. Het lijkt er een beetje op dat je zijn kritiek niet kan waarderen en daarom al zijn woorden nu onder een vergrootglas legt. Je ziet in zijn info staan dat hij in Belgie woont en dan houdt ik er altijd alvast rekening mee dat er weleens woorden gebruikt worden die bij Nederlanders een andere betekenis hebben. Om daar nu zo'n aanstoot aan te nemen komt wat kinderachtig over.

Bruiloft foto's
BerichtGeplaatst: 02 jul 2012 00:58 
Lid
Fotografie

Bedankt ook jij Bobi voor je reactie.

1 mist ze inderdaad wat vingertopjes en ze mist ook een duim.
Ik kan er niet mee zitten. En als ik er wel mee had moeten zitten dan had ik tegen haar moeten zeggen dat ik alles van haar hand had willen zien maar dan gaat dat ten kosten van de spontaniteit en de sfeer. Ze heeft gelukkig nog een halve arm :) :shock

De zonnenbril foto's was meer voor het stoere en even iets anders. Ik heb er ook genoeg gemaakt zonder zonnenbril.

En dan nog voor de laatste keer.
Wat betreft de kritiek van de heer Flash kan ik hoofdzakelijk alleen zijn woordkeus niet waarderen zoals: ploerterig en kleedje i.p.v. bruidsjurk en ik ga mij echt niet verdiepen waar iemand vandaan komt voordat ik op iemand ga reageren. Of die nou uit Helsinki, Belgie of uit Den Haag komt. Laat iemand daar zelf maar eerst over nadenken voordat die wat gaat zeggen.

En wat mij betreft was dit onderwerp al history en is het mij inmiddels duidelijk geworden hoe dit is ontstaan door de uitleg van de heer Flash.
Vanaf nu wil ik het daarom alleen nog maar hebben over fotografische onderwerpen want dit is tenslotte een fotoforum en geen soapforum.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp