Dwa schreef:
Jemig, t wordt almaar gekker!
Je bent zelf te lui om exif te knippen/plakken, en verwacht wel reacties van ons...

Ja, slecht van me he?

Maar even serieus. De exif staat in een plaatje op mijn website, dus het is helaas geen kwestie van knippen en plakken. Los daarvan is het niet echt een kwestie van luiheid, zoals Wendy al zegt, is de link maken meer werk (vandaar ook de knipoog bij mijn oorspronkelijke tekst). Ik vind exif info nogal nutteloos (zie mijn
blog artikel daarover). Omdat ik weet dat andere mensen er wel veel waarde aan hechten heb ik de exif er eenmalig bijgezet op mijn site. Zo kunnen geïnteresseerden alsnog kennis nemen van de info.
Wat het overstraalde haar betreft, dat is niet gebeurd in de nabewerking. Het model staat heel dicht (ca 1m) voor een sterk belichte achtergrond. De reflectie van dat licht in combinatie met een korte Dof maken dat de losse plukken lijken op te lossen in het licht. Dat is een bewust toegepaste techniek, maar natuurlijk kunnen meningen verschillen over de schoonheid ervan.
@Frans: Goed dat je dat zegt, ik vind zw bij high key vaak heel mooi, maar voor deze foto is het om de een of andere reden nog nooit bij me opgekomen. Ik zal eens een poginkje wagen