Kijk nog een Dickensganger
De eerste foto spreekt me hier enorm aan, is een klein schilderij voor mij die me doet denken aan Rembrandt, niet alleen qua spel van licht en schaduwen, maar ook de sterke blik van deze man, ingekadert in zijn eigen natuurlijke kader van baard en muts. Technisch mischien zelfs de minste door missen echte scherpte, of de grote hoeveelheid ruis. Maar artistieke waarde prevaleert hier echt voor mij....
De tweede is dan technisch beter, ragscherp en frisser en helderder dan de eerste, en op zich een fijn portret van deze genietende drinker. Maar hij mist de sterke sfeer die je bij de eerste hebt weten te vangen.
Derde is ook een nette plaat, goede scherpte en fijn belicht en verlicht door hget difusse licht. Zowel bij de tweede als deze plaat heb je met de warme lichtjes in de achtergrond een warme sfeer weten te vangen. Structuur in de hoed en jas komen erg goed tot hun recht.
Bij de vierde licht de scherptediepte jammerlijk iets te ver naar voren, jammer want zijn houding met de hand bij de hoed, en de lichtval op de hoed, geven er sfeer en diepte aan. Lichtval die zijn haar oplicht, geven een fijn accent.
Vijfde is een aangename en strakke compositie, waar deze rood aangeschoten man in de kou mooi op wordt geplaatst. Goede scherpte en belichting, rode accenten in zijn neus en wangen geven goed zijn toestand weer.
Opsommend 3 technisch sterke platen, en twee mindere, maar een van die mindere wordt door zijn artestieke waarde voor mij toch mijn favoriet, en zou zeker niet mistaan op de voorpagina als weekfoto