@ iedereen, bedankt voor de comments/feedback
@ Tony: ik zal me zo voorstellen, beetje onbeleefd haha
@ herrias: zal waarschijnlijk aan de pose liggen, zal je bericht niet delen met het model
@ Henk47: mijn gekalibreerde beeldscherm is eerlijk gezegd weer aan kalibratie toe, maar bij mij zijn de zwarten nergens dichtgelopen.... ik vertrouw op je oordeel, een Eizo is waarschijnlijk iets nauwkeuriger dan mijn budget IPS.
@ gerritfoto: de 'inkijk' heeft meer te maken met de pose dan mijn standpunt. Een portret hoeft niet per definitie op ooghoogte te zijn. Dit hangt af van wat je wilt uitbeelden en hoe je het model wilt portretteren. Het is niet mijn doel om pasfoto's te maken
@ Fran, foto 1 is inderdaad misschien een overvloed aan wit, ik heb meerdere foto's met deze pose, maar heb er 1 met 'de regel van derden' erbij geplaatst.
Bij foto 2 lijkt de uitsnede mij meer een kwestie van smaak, ik vond hem zelf wel binnenkomen, maar twijfel alleen over het stukje wit wat je nog ziet rechtsboven
Bij foto 3 deel ik je mening. Het lijkt nu meer op een compositiefoutje, ik had beter wat heftiger kunnen snijden (ik had trouwens nog wat ruimte over boven haar hoofd, maar vindt een krappe foto over het algemeen spannender en heb dit in de nabewerking gedaan).
Nogmaals bedankt voor jullie reacties,
Michael