mikado schreef:
Mooi portret,mooie kop de uitsnede zal misschien ook te maken hebben met de omgeving?
Spreken jullie de mensen zomaar aan op straat?? heb je daar ook wel eens nare ervaringen mee

.
Dit lef heb ik (nog) niet

Groet Jol
ik zoek contact met mijn ogen en soms bieden mensen zich spontaan aan. Een goed en open gesprek doet wonderen. veel mensen zijn bereid over hun leven te vertellen. Ben ook wel eens mee naar hun huis gegaan. kreeg fotoboeken van het hele leven en de verhalen te horen. Top is dat. Vaak maak ik ook fysiek contact. Om zo ver te komen moet

je wel eerst je eigen trauma's en geschiedenis op zijn plek gebracht hebben. Maar het start toch met contact maken, met jezelf en dan met de ander. ik ben een keer door een groep jongeren duidelijk te verstaan gegeven dat ze niet op de foto wilden (wellicht waren ze bezig met een drugsdeal

), maar als je dan gewoon wegloopt en aangeeft dat je dat respecteerd is het geen probleem. Het is ook het risico dat je bewust neemt. realiseer je ook dat je met een camera heel dicht op iemand komt.Dat kan als agressief gevoeld worden. Hoe groter de camera hoe aggresiever. Dat moet je je realiseren. Het gekke is dat als ik met twee camera 's fotografeer 2 D5's met batterijpack en 24-105 en 85mm dat het weer makkelijker is. Op zo'n dag met Annemiek liep het als een speer. Zou het aan haar aanwezigheid liggen

? misschien leuk als Annemiek haar visie ook geeft. Twee weten immers meer dan 1