Deze serie vind ik wat minder dan de vorige twee die je toonde.

De eerste ziet er voor mij uit als 'lukraak geschoten'. Ik denk te weten dat dat niet zo is, maar de reden dat dit voor mij zo voelt: Je onderwerp (het model) staat op een vreemde plek in de foto, en is uitermate vreemd aangesneden. Armen zijn afgesneden en ik zie een stukje knie. Daarnaast staat er van alles op de foto waarvan ik geen idee heb waarom het er op staat: stukje fiets, stukje auto, stukje muur. De uitdrukking van het model kan ik ook niet goed plaatsen. Qua belichting vind ik deze minder, ik zou graag het gezicht van het model iets lichter willen zien.
Begrijp me niet verkeerd, maar zelf zou ik deze dus weggegooit hebben. Probeer anders naar je foto's te kijken, en kijk veel naar wat anderen doen.
Gebruik de ruimte om je model heen, maar ten voordele van je foto. Hier is meer ruimte inderdaad, maar nutteloze objekten in de foto die je niet helpen een sterke foto te maken.
Lees eens iets over de regel van derden (of gulden snede).
Regels zijn er om overtreden te worden, dat is sowieso een feit. Maar gebruik die regels eerst eens om je beeld kracht te geven. Vervolgens kan juist daar van afwijken in je voordeel zijn, maar voor mij hier dus niet.
Voor de overige 3 foto's geldt voor mij eigenlijk hetzelfde; vreemde halve stukjes in beeld, en ook wel weer interessante die ik dan juist meer gebruikt zou hebben in het beeld (kleurrijke muur).
Daarnaast ook daar vreemd aangesneden model, en een uitdrukking die ik niet kan plaatsen.
Als laatste: ik zou dat logo achterwege laten.
We beoordelen hier foto's. Reclame maken heeft hier niet veel zin denk ik, en het stoort enkel in het beeld wat je laat zien...
viewtopic.php?f=12&t=38538