Het is 23 aug 2025 00:54

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Strijp S
 Strijp S
BerichtGeplaatst: 04 jun 2014 11:00 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
600D 50mm prime Metz 45 -1 omnibounce, kleine LR wijzigingen op wittonen en contrast

100 ISO 4.0 1/200
Fotografie

100 ISO 5.6 1/200
Fotografie

100 ISO 5.0 1/200
Fotografie

100 ISO 4.5 1/200
Fotografie

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Strijp S
BerichtGeplaatst: 04 jun 2014 12:01 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Deze serie vind ik wat minder dan de vorige twee die je toonde. :)

De eerste ziet er voor mij uit als 'lukraak geschoten'. Ik denk te weten dat dat niet zo is, maar de reden dat dit voor mij zo voelt: Je onderwerp (het model) staat op een vreemde plek in de foto, en is uitermate vreemd aangesneden. Armen zijn afgesneden en ik zie een stukje knie. Daarnaast staat er van alles op de foto waarvan ik geen idee heb waarom het er op staat: stukje fiets, stukje auto, stukje muur. De uitdrukking van het model kan ik ook niet goed plaatsen. Qua belichting vind ik deze minder, ik zou graag het gezicht van het model iets lichter willen zien.
Begrijp me niet verkeerd, maar zelf zou ik deze dus weggegooit hebben. Probeer anders naar je foto's te kijken, en kijk veel naar wat anderen doen.
Gebruik de ruimte om je model heen, maar ten voordele van je foto. Hier is meer ruimte inderdaad, maar nutteloze objekten in de foto die je niet helpen een sterke foto te maken.
Lees eens iets over de regel van derden (of gulden snede).
Regels zijn er om overtreden te worden, dat is sowieso een feit. Maar gebruik die regels eerst eens om je beeld kracht te geven. Vervolgens kan juist daar van afwijken in je voordeel zijn, maar voor mij hier dus niet.

Voor de overige 3 foto's geldt voor mij eigenlijk hetzelfde; vreemde halve stukjes in beeld, en ook wel weer interessante die ik dan juist meer gebruikt zou hebben in het beeld (kleurrijke muur).
Daarnaast ook daar vreemd aangesneden model, en een uitdrukking die ik niet kan plaatsen.

Als laatste: ik zou dat logo achterwege laten.
We beoordelen hier foto's. Reclame maken heeft hier niet veel zin denk ik, en het stoort enkel in het beeld wat je laat zien...
viewtopic.php?f=12&t=38538

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Strijp S
BerichtGeplaatst: 04 jun 2014 12:23 
Lid
Fotografie

@Gemini bedankt voor je feedback, ik wacht even wat de anderen posten en dan zal ik wat vertellen over deze serie. Ik ben in ieder geval erg blij met je feedback.

Het gaat overigens niet erom dat ik je reactie wil afwegen met anderen, ik moet even boodschappen doen en wil graag per punt ingaan op je reactie, aangezien jij zo veel moeite neemt.

Strijp S
BerichtGeplaatst: 04 jun 2014 14:47 
Lid
Fotografie

Voor mij spreken foto 2 en 3 het meest.
Eigenlijk zijn het een soort van straatportretten door wat je allemaal laat zien in de achtergrond :)

Strijp S
BerichtGeplaatst: 04 jun 2014 15:20 
Lid
Fotografie

Weer terug!

@Gemini, dit is een serie van een maand of twee terug en de tweede serie die ik deed na jarenlang niet gefotografeert te hebben. Deze zat dus VOOR de serie op het spoor.

Ik heb hele gemengde feedback gehad over de serie zowel van fotografen als het model zelf.

- Afsnijding is een probleem, dat zie ik duidelijk in en let ik nu veel meer op. Goed dat ook jij dat aangeeft!
- De items zoals de motor, fiets, VW in de foto's heb ik gebruikt als urban item, straatfotografie wat Paula zegt. Voor mij is een Harley en - in een andere foto die hier niet staat - een SLC mercedes een cult item. Ik begrijp nu dat dat zeker niet voor iedereen geld. Ik ben een stuk voorzichtiger nu met opnemen van allerlei elementen in mijn foto's
- ik ken de regel van derden en gulden snede, wat ik probeerde is het model op de regel van derden te zetten en de items erbij als balans. Dat werkt niet, dat zie ik nu ook in. Ik werk nu veel meer met negatieve ruimte.

Bedankt voor de feedback, helpt mij weer enorm!

Strijp S
BerichtGeplaatst: 04 jun 2014 19:24 
Lid

Strijp S ken ik, je denkt wow wat een mooi gebied om foto,s te maken. Vervolgens ga je rondlopen en is dat daar toch lastig. Daarnaast is het bij modellenfotografie altijd een alstig spanningsveld van in hoeverre betrek ik de omgeving. Dat spanningsveld zie ik een beetje terug in fotos

Strijp S
BerichtGeplaatst: 07 jun 2014 22:28 
Lid

Foto 2 vind ik errug mooi!

Profiel op dit foto forum
 Strijp S
BerichtGeplaatst: 07 jun 2014 23:38 
Lid
Fotografie

Volgens mij hoort die reeks bij straatfotografie omdat de achtergrond te dominant is; maar ja....er is geen aparte rubriek voor straatfotografie
Het model is goed belicht

Profiel op dit foto forum
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp