Het is 28 jul 2025 00:11

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur A Gentleman's Look
 A Gentleman's Look
BerichtGeplaatst: 12 sep 2014 15:12 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Alweer lang geleden dat ik hier ben geweest!

Een aantal foto's gemaakt voor mijn herenkleding webshop. Eigenlijk de eerste keer dat ik echt portretfoto's doe met flitslicht!

De foto's zijn genomen op ISO 100, F/14, 6 sec.

Foto 1:
Fotografie

Foto 2:
Fotografie

Foto 3:
Fotografie

Ben benieuwd naar jullie oordeel!

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 A Gentleman's Look
BerichtGeplaatst: 12 sep 2014 16:29 
Lid
Fotografie

uuuuh is dit een pop of een echt mens ? Een sluitertijd van 6 seconde.

f1 vind ik de belichting niet slecht. Er had voor mijn gevoel wel minder licht mogen van op de linkerkant van het model (recht op de foto). De schaduw van de arm ziet er een beetje vreemd uit omdat het lampje aan de andere kant het enige licht moet lijken.. Tevens is de foto niet scherp genoeg. (Wellicht) door de 6 seconde sluitertijd. Een diafragma van f14 is ook niet echt nodig volgens mij. Foto staat ook scheef.

f2 vloer lijkt erg scheef te lopen. Is het een ronde kamer ? Ook hier gebrek aan scherpte.

f3 Deze is echt heel onscherp. Vooral aan de rechterkant van zijn gezicht (links op de foto). Na-verscherpen gaat je hier niet helpen.

Uitdrukking en houding van het model vind ik bij alle foto wel geslaagd. Tevens vind ik de omgeving waar de foto's zijn gemaakt zeer geschikt.

Idee is erg goed alleen de uitwerking iets minder.

Wilbert

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 A Gentleman's Look
BerichtGeplaatst: 12 sep 2014 16:57 
Lid
Fotografie

Ik sluit me bij Wilbert aan. Ik denk dat je toch een flitser moet inzetten.
Over de composities: als het hier om de kleren gaat en het is niet de voorkant van de folder, dan zou ik wat dichter op het model gaan zitten.

A Gentleman's Look
BerichtGeplaatst: 12 sep 2014 17:12 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Citaat:
De foto's zijn genomen op ISO 100, F/14, 6 sec.

Ik heb geen flauw idee waarom je dit zo deed, en wat het eventueel van positief aan je foto kon bijbrengen ?

A Gentleman's Look
BerichtGeplaatst: 12 sep 2014 17:20 
Lid
Fotografie

Ik begrijp uw inleiding niet goed....is nogal vaag omschreven
Is dit vrijetijdsfotografie of is dit voor herenwebshop?......is mij niet duidelijk overgekomen

In de visie dat het voor hernekleding presentatie is, vind ik dat het te donker is, het zwart is dichtgelopen en ge ziet niks.....ge weet nog niet of de trui zwart of blauw is

Als gewone foto vind ik het wel geslaagd maar niet scherp genoeg

A Gentleman's Look
BerichtGeplaatst: 12 sep 2014 17:31 
Lid

Bedankt voor alle reacties! De bedoeling was wat sfeer foto's te maken voor een kleding website (van mijzelf). De foto's zijn gemaakt in een volledig donkere kamer, op de gloeilamp na. Ik heb ze op deze manier gemaakt omdat de flits anders de gloeilamp zou weg 'blazen'. Er zijn 2 flitslampen gebruikt met softbox om de muur en het model in het licht te zetten. Ik ga aan de slag met jullie feedback, thanks!

De vloer is inderdaad erg scheef (helaas). Het is namelijk in een zeer oud pand.

A Gentleman's Look
BerichtGeplaatst: 19 sep 2014 11:18 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Ik vind het idee super! De stijl, de fles drank en het glas in zijn hand en die grote lamp op de grond met die houten vloer :D Alleen als productfoto's vind ik het wat minder geschikt, omdat de kleding niet duidelijk zichtbaar is en idd redelijk onscherp.

A Gentleman's Look
BerichtGeplaatst: 19 sep 2014 11:46 
Lid
Fotografie

FotoBart schreef:
Bedankt voor alle reacties! De bedoeling was wat sfeer foto's te maken voor een kleding website (van mijzelf). De foto's zijn gemaakt in een volledig donkere kamer, op de gloeilamp na. Ik heb ze op deze manier gemaakt omdat de flits anders de gloeilamp zou weg 'blazen'. Er zijn 2 flitslampen gebruikt met softbox om de muur en het model in het licht te zetten. Ik ga aan de slag met jullie feedback, thanks!

De vloer is inderdaad erg scheef (helaas). Het is namelijk in een zeer oud pand.

Even een opmerking, zeker niet rot bedoelt, maar dat een flitser de sfeer van de gloeilamp zou weg 'blazen', daar ben ik het niet mee eens. Het is maar hoe ervaren je bent in het gebruik van flitsers. Ik heb even gezocht naar drie filmpjes die je verder op weg kunnen helpen (in willekeurige volgorde). Wil je het licht onder controle houden, dan moet je eigenlijk de flitser uit de automatische stand halen en in de Manual stand zetten...

Oke, dan nu de drie filmpjes

A Gentleman's Look
BerichtGeplaatst: 19 sep 2014 12:32 
Lid

Bezwaar bewerken: Ja
(Leuke filmpjes Henry!! :) )
Het kan natuurlijk ook zijn dat in een kleine omgeving je (studio)flitsers niet zwak genoeg kunnen voor dit beeld, maar dat terzijde.

On topic:
Allereerst leuk idee!!
Je zegt eerst: alleen gloeilamp gebruikt en later twee flitsers voor de uitlichting van... zijn er nu wel of geen flitslampen gebruikt?? Even naar de foto gekeken ( ja dus en ik snap je motieven hieromtrent)
Verder idd waarom die instellingen? Je kunt de iso wat omhoog doen en het diagragma een paar stops verder open en je hoeft al niet meer zo stil te zitten :)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 A Gentleman's Look
BerichtGeplaatst: 19 sep 2014 12:49 
Lid
Fotografie

Licht neemt razendsnel in kracht af.
Gewoon de flitsers op een laag vermogen laten flitsen en wat verderweg zetten.

Nog even een leuk linkje: On Assignment. Op deze site vind je rechts Lighting 101 en Lighting 102 archieven.

Een van de items binnen het Lighting 102 archief is Gelling for tungsten. Wellicht kan de juiste "Gel" helpen om meer sfeer te brengen in de foto.

...en als dit allemaal niet werkt, dan hebben we nog Paly. Hij heeft zich enkele jaren enorm verdiept in flits- / Strobist fotografie.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp