Sandra-S schreef:
Ondanks dat de scherpte op het plukje haar ligt ipv het oog stoort me in het geheel niet. Vind t een prachtfoto, lekker dromerig .
Hoe kom je in vredesnaam aan zo'n lens?
Ik ben het met je eens, daarom heb ik hem ook geplaatst.
Ik heb deze lens overgenomen van een vriend (collodion-Alex...) die hem overtollig had. Maar als je interesse hebt staan er ook wel op ebay of soms marktplaats, tis alleen dat je dan goed moet uitkijken of de zaak wel compleet is. Omdat de achterste lensdelen in vatting erop geschroefd zijn, is er soms wel eens mee 'gerotzooid'.
Twee keer per jaar is er in de Boxx in Nieuwegein een fotograficabeurs, en eens per jaar een openlucht fotograficabeurs in Doesburg. Op die beurzen tientallen handelaren met zoals ik het noem 'ouwe meuk' waaronder enkele handelaren (meestal uit België of Frankrijk) met deze oude lenzen. Je moet er dan op tijd bij zijn, want er zijn verzamelaars die dan in alle vroegte proberen er de goede lenzen uit te halen.
Ik had het geluk samen met Alex een prachtige houten camera mét dito lens te kunnen scoren, maar uiteindelijk vond ik het werken met zo'n camera te bewerkelijk. Nu, deze lens op digitale camera, krijg ik ook wat ik wil maken, alleen moet ik eigenlijk nog wat diafragmeren. De diafragmastops heb ik inmiddels ook in mijn bezit. Happy met deze lens!
Kijk ook eens bij Lomography die firma biedt 'nieuwe' Petzvallenzen aan voor Nikon en Canon vatting, speciaal afgestemd op kleinbeeld dus digitaal.