Daniel Doyen schreef:
In heel wat bovenstaande reacties lees ik dat deze foto als "goede foto" beschouwd word.
En deze zijn geschreven door mensen die ik tot nu toe beschouw als fotografen met background ,
en ondervinding !... en die regelmatig gestaafde kritiek geven...
En wat me dan heel erg opvalt in deze foto, is dat de scherpte duidelijk op de mouw ligt,
(kijk maar hoe scherp de anker motieven zijn! ) en deze ligt volledig op het voorplan, het gelaat staat een goed deel meer naar achter en is onscherp !
Is voor sommige van jullie dan "een goed portret" een portret waar het gelaat wazig is, en de scherpte op een mouw ligt ?
Graag lees ik hier dan wat meer over....
Grtz, DD.
Dat viel mij ook meteen op, ik mis scherpte op het gezicht.
de reactie van Frans:
Frans schreef:
Als de betekenis van woorden voor iedereen anders zou zijn dan had je de spreekwoordelijke Babylonische spraakverwarring.
Natuurlijk heb je gelijk als je zegt dat een selfie een zelfportret is. Maar ik denk nog steeds dat niet elk zelfportret een selfie is.
Rest natuurlijk de vraag of de achtergrond een bewuste keuze was of dat je daar eigenlijk niet zo op gelet hebt.
En als je eigenlijk geen zin het in een dialoog over je foto kun je dat gewoon zeggen. Dan houd ik meteen op.
Daar voel ik ook voor.
In bijna elk topic van jou voel je dat je 'bedankt' voor de reacties, maar alles wat je niet wilt horen compleet negeert.
Dit is een forum waar je van elkaar wilt leren.
Geen showcase waar alleen perfecte foto's geshowd worden.
Ik vraag me dus ook wat af wat je bedoeling is met het plaatsen van foto's hier.