Martina, ik denk dat je de reacties je niet persoonlijk aan moet trekken.
En inderdaad, als jij tevreden bent over je foto's dan is het goed.
Maar als je verder wilt komen en de lat iets hoger wilt leggen probeer dan iets te doen met de reacties die je krijgt.
Ik weet zekr dat er hier op het forum niemand is die jou foto;s bewust afkraken. Het is gewoon een mening/reactie van een mede hobbyfotograaf die net als iedereen hier op het forum elkaar wil helpen met de kennis die zij hebben. En soms is het niet iets wat jij graag wilt horen, dat kan.
Toen ik pas op het forum was werd ik wel eens gek van de reacties, had ik een onwijs mooie plaat(dacht ik) kreeg ik alleen maar te horen , mooie plaat maar jammer van dat grasprietje, jammer van die paal uit zijn hoofd, jammer van dit en jammer van dat. Ik dacht bekijk het met je ........forum. Maar toch ben ik na gaan denken over die reacties en soms vind ik het nog wel eens dat ik denk zeik niet zo maar ik weet dat goed bedoelt is en dat ze soms ook gelijk hebben.
Fotografie is ook iets persoonlijks, wat de een geweldig vind is voor de ander spuuglelijk. Ik heb ook niet overal verstand van. Mijn passie ligt bij de actieplaten maar probeer wel alles te bekijken en soms mijn mening te geven ook al vind ik niet alles even fraai maar weet ondertussen wel wat mensen er voor doen om een foto te maken.
Laatst bij een foto van Maurice, ik vind het een foto van niks maar ik zie dan wel dat hij de moeite heeft genomen om op pad te gaan 's avonds laat en lang bezig is geweest.
Laatst bij een foto van Daniel die heel vaak portret doet, het is niet mijn ding maar weet wel dat hij heel veel tijd steekt in zijn foto's.
Ik probeer daar dan op een positieve manier mijn mening te geven. Vinden sommige misschien ook niet leuk maar is wel eerlijk.
Ik ben fan van Paula, Nuelle en Art maar vind echt niet alles mooi wat zij maken en dat moet ik ook gewoon kunnen zeggen, op een positieve manier natuurlijk.
Je mag best eigenwijs zijn, ben ik ook, maar luister wel naar de tips die voorbij komen. Of je er wat mee doet is een tweede maar luisteren kan nooit kwaad.
Heel veel fotoplezier en ben benieuwd naar je volgend foto's.
Oh ja , bijna vergeten.
Ben geen zw fan maar nr 5 vind ik een heel mooi portret.