Magow zeg (vlaamse uitdrukking voor: hoe kan dat nou?)
Je hebt gelijk, het bandje is van het kleed en geen BH bandje. Dat is idd een historische ramp dat ik veroorzaakt heb. Mijn excuus, ik zet volgende keer een extra bril op

Maar de essentie is dat het lintje een schaduw projecteert op de huid, nabij haar rechteroksel. Je ziet dat de afstand tussen lintje en huid ongeveer tussen 2 a 3 cm is.
De te verwachten schaduw op die afstand (bij zacht licht) voor dergelijk dun lintje is heel wat anders dan bij het harde licht dat je nu hebt. Je ziet de schaduw duidelijk afgetekend en dat kan enkel hard licht. Zo is er ook harde slagschuduw op de wand. Je kan zelfs de schaduw zien van haar haartjes. Enkel hard licht kan dit.
Had je met een fill gewerkt dan kan je de schaduw zelfs elimineren en met zachte grijsachtige tonen werken.
En eigenlijk is naar mijn inziens wat hier ontbreekt, een juist geplaatste fill.
Moet wel toegeven dat het nog harder kan door de lichtbron verder te plaatsen en/of eventueel te verkleinen. Zo zal een barebulp, snoot,... snoeihard zijn.
Probeer het gerust eens uit.
Zet een softbox, paraplu, whatever big size licht op 1 meter van je model en je zal GEEN schaduw zien achter dat lintje. De projectie op de muur zal ook een veel breder overgang hebben van helder naar donker.
Maar pas op!! Je kan een zachte lichtbron al snel hard maken door het iets verder van je model op te stellen. De relative omvang van de lichtbron maakt veel uit maar ook zijn relative afstand tot het model.
Zo is de zon gigantisch groot en eigenlijk een zachte lichtbron dichtbij. Probleem is dat hij zo extreem van van ons staat dat hij hard licht projecteert op aarde en zijn omvang (die hem zacht maakt) niets meer uitmaakt.
Maar los van deze was ik sowieso eens van plan een soort technische analyse te maken rond dit onderwerp. Beetje ala berekenen van COC bv. Ik heb al een basisidee. Je motiveert me om er sneller werk van te maken. Nu nog de tijd ervoor vinden.