Het is 29 apr 2024 01:21


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur 1
 1
BerichtGeplaatst: 13 jan 2016 17:30 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 49126
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mooi model met mooie expressie.
Door de pose zit het jasje wat minder mooi rond de schouder en ziet de linker arm er wat raar geproportioneerd uit.
Je afwerking van de foto vind ik mooi en eerlijk.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 1
BerichtGeplaatst: 13 jan 2016 17:33 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3800
Woonplaats: Assen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Arm lijkt haast wel alsof ze een selfie maakt. Vindt het daarom vanuit mij wel weer leuk om te zien zo. Maar zonder zou beter zijn denk ik. Kleuren ook een iets donkerder dan normaal van je vermoed ik.

Als geheel Fraai.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 1
BerichtGeplaatst: 13 jan 2016 17:35 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 748
Woonplaats: België
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mooie foto van mooi model :upc

D.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 1
BerichtGeplaatst: 13 jan 2016 17:50 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Haar jasje zit erg slordig:
- kraag dubbel
- veel vouwen in haar mouw.
Jammer, want voor de rest ziet de foto er goed uit.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 1
BerichtGeplaatst: 13 jan 2016 20:02 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4511
Woonplaats: Earth
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Citaat:
Hoe verlammend de voortdurende zucht naar succes kan zijn. De stelregel ‘alleen perfectie geldt’ kan in één woord worden samengevat: Verlamming.


Hola, ik denk dat hier dan een hele hoop forum medefotografen gaan moeten opletten voor algehele verlamming !!! :(

DD.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 1
BerichtGeplaatst: 13 jan 2016 20:12 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 49126
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Wel een heel dubbele stelling Martina.
Je maakt glamourachtige foto's. Daar past imperfectie niet zo bij.

Dat je shoot geen thema had doet daar niet veel aan af.
Het thema is volgens mij gewoon "vrouwelijk schoon".


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 1
BerichtGeplaatst: 13 jan 2016 20:43 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6892
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Martina schreef:

Hoe verlammend de voortdurende zucht naar succes kan zijn. De stelregel ‘alleen perfectie geldt’ kan in één woord worden samengevat: Verlamming.


Beetje kort door de bocht....


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 1
BerichtGeplaatst: 13 jan 2016 21:39 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 19202
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Prachtig model, prima plaat, en ja, ik val ook over de imperfectie van de fotograaf, zij had op moeten letten dat het goed zat, verder :up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 1
BerichtGeplaatst: 13 jan 2016 23:07 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 49126
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Misschien wel leuk voor je Martina.

sexy imperfectie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 1
BerichtGeplaatst: 13 jan 2016 23:44 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Martina, ik ga niet alleen in op de imperfecties van de foto, ik geef ook aan dat de foto voor de rest er goed uit ziet. Ik vind het daarentegen wel jammer dat je kritisch commentaar op je foto slecht verdraagt, dat je zelfs die opmerking van mij niet meer ziet. Ik zie hem in jouw reactie in ieder geval niet terug.

Ik vind het jammer om lezen dat je kritisch commentaar op je foto wegwuift als zijnde dat je dit precies zo bedoeld hebt. Dat mag uiteraard van mij als dit ook echt je bedoeling geweest is, maar eerlijk gezegd kan ik met dat bij het slechtzittend jasje nauwelijks voorstellen.

Als imperfecties je niet storen, dat je zelfs in de foto wilt hebben, waarom steek je dan zo wel tijd in de bewerking van je foto's? Ook nu heb je volgens mij de foto bewerkt voordat je hem hier plaatste. Je maakt er zelf een min of meer glamourfoto van en daar valt het mij dan op dat je bij de opname de kreukels in haar jasje had gemist.

Aan de andere kant ben je van mening dat er dingen zijn die "natuurlijk echt niet kunnen". Ik ben eerlijk gezegd benieuwd naar wat volgens jou dan natuurlijk echt niet kan. Ik ben namelijk van mening dat eigenlijk "alles kan". Zeker in de categorie waarin jij je foto's maakt.

Als je zegt dat dit een bewuste keuze van je was bij de opname, dan ben je daar goed in geslaagd. Wellicht is het dan een idee om bij het plaatsen van de foto te vertellen wat je hebt willen realiseren en dan kunnen wij je vertellen of je daar wat kan dan in geslaagd bent. Een andere tactiek is dat je dat niet doet en kijkt of mensen jouw foto's zien zoals je dat bedoeld hebt.

Kennelijk is dit dus een bewuste keuze geweest. Mijn conclusie is dan dat het jasje mooi gekreukt in de foto is gekomen en dat het een vervreemd effect geeft aan deze foto. De vraag waar ik dan mee zit is: waarom heb je besloten om de imperfectie te leggen op het jasje?

Je maakt mooie foto's (ook meerdere keren door Frans benadrukt), maar je afsluiten voor elke vorm van goedbedoelde kritiek lijkt me niet verstandig. Eigenlijk zeg je met heel veel woorden dat de foto's die je hier plaatst perfect zijn.

Je foto's zijn mooi, maar zeker niet perfect. Aan niet-gemeende oh's en ah's zou ik als fotograaf (in opleiding) niet staan te wachten. Als je alleen maar oh's en ah's wilt hebben, dan zal ik niet meer reageren en laat ik dat graag aan anderen over. Laat maar weten.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 1
BerichtGeplaatst: 14 jan 2016 00:00 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4932
Woonplaats: Belgie
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik ben het eens met de opmerking over het jasje.
MAAR...
Ik kan Martina ook wel begrijpen.

Als kijkers bekijken we de foto nu tot in de diepste detail en tijdens het maken van een foto let je nu eenmaal niet op echt alles als fotograaf ook al ga je dat wel doen naarmate je meer ervaring hebt. Het is iets dat mij ook overkomt. Dan zit het kleertje niet 100%, fix je dat, dan zitten de haren weer niet top, ...

Ik heb dan eerder iets als reactie "oops, daar heb ik even niet op gelet, volgende keer besteden we daar meer aandacht aan".
En zo zal je zien dat je met duizend en 1 dingen moet bezig zijn als fotograaf.

Verlammend is het niet. Vermoeiend wel in het begin. Maar met de tijd leer je dat wel.

Foto is verder best goed hoor.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 1
BerichtGeplaatst: 14 jan 2016 00:07 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 9146
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Mooi model en haar gezicht heb je heel goed vastgelegd. Ook fijn bewerkt.
Imperfectie kan in een foto heel goed vind ik.
Alleen vind ik persoonlijk dat het veel uitmaakt waar de imperfectie ligt en wat ie oproept.
Hier vind ik eerlijk gezegd dat het lijkt of er vergeten is op de kleding te letten en door de houding van haar arm geeft het een wat vreemd beeld.
Misschien was alleen het dubbel gevouwen kraagje al genoeg?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 1
BerichtGeplaatst: 14 jan 2016 14:01 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 13060
Woonplaats: Portugal
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Mooi model, mooi vastgelegd en mooi bewerkt.

Het niet netjes zitten van haar jasje daar kan ik wel mee leven, zou niet mijn keuze zijn maar daar ben ik waarschijnlijk te oud voor.
Wat ik belangrijker vind is dat je als beroeps fotografe je model goed moet aansturen. Het model staat hier waarschijnlijk met de handen in de zij of op de heupen. Iets gedraaid wat goed is alleen heeft dat wel tot gevolg dat haar elleboog veel dichter bij de camera komt en daardoor vertekend. Het is denk ik toch de bedoeling dat je blik direct naar haar ogen en gezicht gaat en niet naar een groot wit vlak wat van onscherp naar scherp verloopt. Dat kan je natuulijk direct afdoen met te zeggen dat het een leidende lijn is maar daar geloof ik niet in. Voor mij is dat meer een aandachts puntje dan de kleding.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 1
BerichtGeplaatst: 14 jan 2016 16:50 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 49126
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
In een ander topic schreef ik dat het een goed teken is als er kritisch naar je foto's gekeken wordt. Betekent dat je goed bezig bent en je werk gewaardeerd wordt.

En ja kritisch kijken betekent de imperfecties benoemen die je als leermomenten zou kunnen opvatten. Dat laatste is overigens niet verplicht.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 84 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed