Het is 23 jul 2025 21:17

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Lizzie in ZW...
 Lizzie in ZW...
BerichtGeplaatst: 21 jan 2016 20:46 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Geen idee of deze jullie zullen smaken... :blush :dk

Fotografie

Fotografie

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Lizzie in ZW...
BerichtGeplaatst: 21 jan 2016 20:51 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Waarom zo onzeker Ans?

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Lizzie in ZW...
BerichtGeplaatst: 21 jan 2016 20:53 
Moderator
Fotografie

Vind de 2e een hele fraaie. :up

Lizzie in ZW...
BerichtGeplaatst: 21 jan 2016 20:55 
Lid
Fotografie

Frans schreef:
Waarom zo onzeker Ans?

;) Goeie vraag, Frans.

Ik voel dat ik de laatste tijd wat zoekende ben in mijn fotografie. Vaak durf ik wel eens wat bewerkingen uitproberen, waarvan ik dan later denk: hmmm, dit is/was het echt niet...
Een stapje verder willen, zeg maar, maar niet echt weten of al dat experimenteren wel uitmondt in iets degelijks, iets goeds... Als ik ze hier post, vind ik het steeds heel fijn de commentaren te lezen. Maar ondertussen is het wel heel spannend. Soms ben ik erg tevreden over een foto/bewerking, maar dan valt die hier niet echt in goede aarde. Dit houdt me wakker en uiteraard kunnen de meningen verdeeld zijn. Het gaat zo'n beetje met vallen en opstaan, I guess... ;)

En ik moet eerlijk zeggen. Als het op mijn dochter aankomt, weet ik het soms helemaal niet meer... :P

Lizzie in ZW...
BerichtGeplaatst: 21 jan 2016 20:59 
Lid
Fotografie

Eerste vind ik schitterend met dat tegenlicht.
De tweede spreekt mij veel minder aan, ook al is het een net portret.

Lizzie in ZW...
BerichtGeplaatst: 21 jan 2016 21:01 
Lid
Fotografie

Citaat:
En ik moet eerlijk zeggen. Als het op mijn dochter aankomt, weet ik het soms helemaal niet meer...

Probeer dit soort fotografie eens met een kind dat niet je dochter is,... je gaat zien
dat je volledig andere beelden gaat beginnen te maken, dan ben je ook af van die band moeder / dochter.

Ik vind beide foto's wel mooi :up ... al zijn ze grijzig, toch past het ! ( wel een kleine voorkeur voor # 1 )

DD.

Lizzie in ZW...
BerichtGeplaatst: 21 jan 2016 21:04 
Lid
Fotografie

1ste vind ik heel mooi :up
Geen reden om onzeker te zijn, lijkt me :up

Lizzie in ZW...
BerichtGeplaatst: 21 jan 2016 21:12 
Lid
Fotografie

Wat leuk... Bedankt iedereen! :blush

@Daniel: ik neem je tips zeker mee! Sinds kort ligt het fotograferen voor mij jammer genoeg bijna volledig stil, aangezien mijn zwangerschap mijn bekken nogal domineert. :(
Maar ik vlieg er tegen de zomer weer helemaal in. Kan niet wachten verder te gaan uitproberen :up

Lizzie in ZW...
BerichtGeplaatst: 21 jan 2016 21:37 
Lid
Fotografie

Zie je van Brugge, zet je vanachter. (Ans zal dit plaatselijk grapje wel snappen)

Je moet je zeker niet onzeker voelen hoor Ans. Dit is goed werk.
Mijn doelstelling is altijd om een foto te maken over iemand niet van iemand.
Simpel gezegd: dat je de persoonlijkheid kan aflezen van de foto.
En ik denk dat dit hier ruimschoots gelukt is.
De bewerking is hier mooi subtiel toegepast ook. Niets teveel en niets te weinig.

Lizzie in ZW...
BerichtGeplaatst: 21 jan 2016 21:49 
Lid
Fotografie

Je website nog eens bekeken in de categorie portretten.
Volgens mij mooi werk waar je klanten tevreden mee zullen zijn is mijn verwachting.

Photodrome is een prima forum maar niet de maat der dingen denk ik.

Commentaren zijn toch vaak gericht op technische kant van foto en op wat er, op dat gebied, beter kan.

Op zich niks mis mee maar misschien toch niet de manier waarop de meeste klanten zullen kijken.

Lizzie in ZW...
BerichtGeplaatst: 21 jan 2016 22:50 
Lid
Fotografie

Ik snap je gevoel. Been there too. :)
Je bent een goede fotograaf en je bent creatief. Ik denk dat je echt op jezelf moet blijven vertrouwen. Op een forum zijn net zoveel meningen als mensen. Positief bedoeld! Maar als je in een onzekere periode zit kan dat juist lastig zijn.
Ik kijk natuurlijk vooral naar je hondenfoto's en je bewerkingen zijn super. Eigen, sfeervol en herkenbaar. Niet iedereen zijn/haar smaak. Maar dat is altijd zo en dat blijft ook zo. En maar goed ook toch? :)

Deze twee foto's zijn lief. De eerste is het niet voor mij door de blik van je kleine meid en het bollende jasje maar als het mijn kindje zou zijn zou ik er ook heel anders naar kijken. :)
De tweede echt super cute. Als ze haar oogopslag, niet haar hoofd, iets meer naar je had gedraaid nog krachtiger denk ik. Nu vallen de wimpertjes weg in de kraag en ze heeft echt heeeeele mooie kijkers!!
Sterkte met de laatste loodjes en met het fotografen komt het wel goed!!

Lizzie in ZW...
BerichtGeplaatst: 22 jan 2016 09:00 
Lid

Voor mij 2 mooie foto's :upc

D.

Lizzie in ZW...
BerichtGeplaatst: 22 jan 2016 11:45 
Lid
Fotografie

Frans schreef:
...Photodrome is een prima forum maar niet de maat der dingen denk ik. Commentaren zijn toch vaak gericht op technische kant van foto en op wat er, op dat gebied, beter kan. Op zich niks mis mee maar misschien toch niet de manier waarop de meeste klanten zullen kijken.
Dit wil ik bevestigen. Mensen kijken veel minder technisch naar het beeld. Het beeld moet hun aanspreken en dat kan al omdat (eenvoudig gezegd) hun kind, man/vrouw, tante, oom, vader, moeder, hond of kat er op staat. Ook wordt ik regelmatig geconfronteerd met vreugde-uitroepen als er weer een mooie bloem/struik is vastgelegd. Plaatjes die ik hier nog nooit voorbij heb zien komen...

Aan onscherpte, een mindere compositie, iets verkeerde kleuren, storende schaduwen etc. etc. wordt veel minder zwaar getild. Wellicht zien ze het niet eens. Daar komt nog eens bij dat de apparatuur die we hier met z'n allen gebruiken een veel betere kwaliteit foto's oplevert dan de apparatuur waar de meeste mensen hun foto's mee maken (vaak een mobieltje).

Nuelle schreef:
Ik snap je gevoel. Been there too. :) Je bent een goede fotograaf en je bent creatief. Ik denk dat je echt op jezelf moet blijven vertrouwen. Op een forum zijn net zoveel meningen als mensen. Positief bedoeld! Maar als je in een onzekere periode zit kan dat juist lastig zijn....
Wijze woorden van Nuelle!
Nogmaals, de kwaliteit die we hier dagelijks laten zien is hoog; de norm die we hier hanteren is hoog. Commentaar op een foto wil niet zeggen dat de foto "beneden de norm van de grote massa" is.

Juist door te durven experimenteren blijf je jezelf ontwikkelen. Als je stopt met jezelf te ontwikkelen, wordt het fotograferen een kunstje. Mijn advies is dan ook: gewoon lekker doorgaan! Om met een herhaling van hetgeen ik eerder heb gezegd af te sluiten, de kwaliteit van de foto's getoond hier op het forum is hoog.

Lizzie in ZW...
BerichtGeplaatst: 23 jan 2016 18:58 
Lid
Fotografie

Heel erg bedankt iedereen voor jullie eerlijke, maar ook bemoedigende woorden ;) :super

@Frans: Klanten zullen idd helemaal anders naar foto's kijken. Het is steeds zo dat je hoe dan ook een sfeer probeert te creëren in je fotografie. Hoe langer hoe meer, voel je natuurlijk wel dat heel wat mensen daarop af komen. Ze houden er van of ze houden er niet van. Daarbij komt dat klanten zoals hierboven gezegd, meestal, de kennis van de fotografie niet in die mate onder de knie hebben. Dus technische kant lijkt dan ondergeschikt.

Dit is voor mij nog altijd één van de redenen om hier te posten. Kritiek houdt me alert, doet me bijleren, zorgt ervoor dat ik zwakkere (technische zaken) wil proberen op te krikken.

@Nuelle: Bedankt! Ik heb altijd veel aan jouw woorden, dat weet je :blush
Het is idd zo dat dat me soms onzeker maakt. Onzekerheid maakt me soms voorzichtig, wat niet altijd iets negatiefs hoeft te zijn. Sommige dagen voel ik me gesterkt door bepaalde platen die ik vastleg, andere dagen voel ik me in zekere zin een knoeier... Haha!
Maar idd, zoals je zelf zegt, iedereen gaat die periode wel door. Vooral als je de ambitie hebt verder te gaan en te willen groeien. De echte "groeispurt" komt voor mij misschien pas binnen een paar jaar, als de drukste periode met m'n kindjes wat achter de rug is.

Wat betreft de foto's. Ik kan me vinden in je opmerking over het jasje :up Had ik nog niet eens echt opgemerkt. Kun je gaan denken hé, hoe anders je naar een foto van je eigen kind kijkt ;)
Leuke kijkers heeft ze zeker. Ze is voorlopig ook erg ongedwongen voor de lens. Ik hoop dat ik dat zo kan houden :)

@dark shadow: Bedankt!

@Henry: Precies. Voor klanten hangt sowieso de emotionele waarde aan een foto vast. Die vinden ze (meestal)het belangrijkst. Dat mijn foto's er goed uitzien, dat hoor ik uiteraard graag wanneer ik ze lever. Maar,dat een kind/hond/paard afgebeeld staat, zoals zij het kennen met hun specifieke karaktertrekken. Dat vind ik nog steeds het mooiste compliment om te krijgen. "it is echt hoe mijn hond is" hoor ik dan. Dat vind ik steeds zo fijn...

De kwaliteit van de foto's die hier verschijnen, is idd hoog. Ik vind het gewoon altijd spannend te horen wat medefotografen van mijn werk vinden. En ja, de meningen zijn verdeeld. Maar dat is gewoon ook goed! Uit elke commentaar leer ik wet iets :up

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp