Hehe, ja whats in the name Daniel.
Kicker, Key, fill, clamshell, ... Ik heb ze niet uitgevonden hoor. Als je wat op internet en boeken op naleest dan komen die termen steeds terug. Kicker is wel minder gebruikt en eerder voor gevorderden.
Of het noodzakelijk is ze te kennen durf ik niet te zeggen maar voor mij is het toch meer duidelijk wat bedoelt wordt als ze met die term naar mij communiceren. Jij bent toch wel een uitzondering bij de mensen die op een hoog niveau werken en zich van die terminologie niets aantrekt.
In dit beeld (en ook in andere trouwens) zie ik dat je je werk toch ook hard baseert op kleurtheorie en als ik het juist heb, heb je hier nog nooit van gehoord?
Toch behoorlijk opmerkelijk hoe je het dan klaar speelt want een ander moet hier minstens 4 jaar voor naar school.
Nu, het belangrijkste is het resultaat en daar heb ik respect voor.
Ik zie hier meerdere mensen spreken over het licht op de wangen. Ze bedoelen hiermee die hooglichten natuurlijk. Dat is wat bij mij verstaan wordt als het effect van een kicker. Uit je omschrijving blijkt het een backlight geweest te zijn die hier een dubbel rol speelt van kicker (is niets fout mee trouwens). Licht die van schuinachter op het model gericht wordt en zo een hooglichtje zet op de wang.
Naargja, whats in the name?
Anderzijds denk ik ook dat wie dit moet leren er sneller mee weg zal zijn als het ding een naam krijgt en het effect ervan gekend zijn. Analyse zeg maar. Ontbinden van de foto in zijn delen hoe hij opgebouwd is. Dit in tegenstelling met wie dit zonder instructie allemaal zelf moet gaan uitvogelen hoe hij/zij tot dit effect komt.
Nu, ik hoop dat u zich daar niet aan stoort.
En nu heb ik nog een tip mee van jou ook, waarvoor bedankt