Het is 18 apr 2024 14:04


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Nieuwe portretten
 Nieuwe portretten
BerichtGeplaatst: 23 feb 2016 11:51 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 621
Woonplaats: Den Haag
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hallo :)

Ik ben nog niet zo ver dat ik mijn portretten namen kan meegeven, omdat ik eigenlijk eerlijk gezegd ook geen achterliggende gedachte heb bij de foto's. Het is echt nog oefenen op licht, op het sturen van het model, settings etc.

Afgelopen weekend kwamen mijn vriendin en schoonzusjes bij mij om nieuwe foto's te laten maken die bij de ouders aan de muur zullen hangen. Natuurlijk ook even wat een zooitje minder standaard foto's gemaakt, nu ik ze toch voor mijn lens had. Dit zijn voor nu de twee resultaten die ik er uit pik om hier te laten zien. De foto's die voor de ouders bedoeld zijn komen misschien later nog :)

Fotografie
ISO 200 - F/8 - 1/100SEC

Fotografie
ISO 100 - F/1.8 - 1/200SEC



PS:
Voor degenen die benieuwd zijn wat het verhaal is achter de ogen bij de bovenste foto; dit heet een coloboom. Zowel mijn vriendin als haar jongere zusje hebben dit.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Nieuwe portretten
BerichtGeplaatst: 23 feb 2016 12:03 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Je bent flink vooruit gegaan!
Mooie portretten, de belichting ziet er goed uit.
Over de scherpte: in de eerste valt die voor mij goed, maar ik twijfel over de scherpte in de tweede.... (en als er twijfel is...). De scherpte lijkt hier iets te veel voor het model te vallen. De rondvliegende haren voor haar gezicht zijn bijvoorbeeld goed scherp, haar wenkbrauwen al een stuk minder scherp.
De kleuren zien er goed uit.

Hoe heb je deze gemaakt? Ik ben met name geinteresseerd in het gebruikte licht en de lichtopstelling.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Nieuwe portretten
BerichtGeplaatst: 23 feb 2016 12:16 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 621
Woonplaats: Den Haag
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dank je wel :)

Je hebt gelijk over de scherpte op de tweede. Ik gebruik autofocus omdat modellen niet 100% stilstaan en ik steeds probeer te focussen op de ogen. Handmatig gaat dat te langzaam natuurlijk, vooral als ik uit de hand schiet.

De lichtsetup was ongeveer zo:

Fotografie
(voor beide was deze gelijk, alleen heb bij de tweede de sterkte van de flitser die in de reflector flitst in kracht afgenomen).


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Nieuwe portretten
BerichtGeplaatst: 23 feb 2016 16:38 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Door met f/1.8 foto's te maken heb je ook weinig speelruimte.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Nieuwe portretten
BerichtGeplaatst: 23 feb 2016 16:51 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 621
Woonplaats: Den Haag
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dat klopt, maar ik wilde wel echt voor deze look gaan. Ik heb ook wel foto's waarbij de focus wel goed zit, maar daar vond ik het haar weer minder mooi in beeld. Zal eens kijken of ik wat kan met die andere foto's :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed