fran schreef:
Een leuke serie. De omzetting is mij net te veel. Ik zou wel eens het origineel willen zien van een van deze foto's.
Ik vind dat je enthousiast bezig bent en dat je in een snel tempo veel wilt leren. Wat ik nu ga zeggen is niet bedoeld als negatief commentaar maar geeft alleen mijn gevoel weer.
Ik heb het gevoel dat je omdat je zo snel wilt leren eigenlijk te snel gaat. Als ik de foto's bekijk die je plaatst geven ze een beeld van foto's die het allemaal net niet zijn. Je probeert voor mijn gevoel teveel tegelijk te doen zonder je eerst op de techniek van een bepaalde lichtopstelling te concentreren en deze helemaal onder de knie te krijgen. Dat vraagt wat tijd maar als je een opstelling beheerst zal je merken dat je daar veel profijt van hebt. Je hebt twee mooie modelletjes tot je beschikking dus wat let je.
Fran, bedankt voor je reactie en eerlijke mening over mijn opnames!
Dat ik alles te snel wil leren, dat gevoel heb ik niet echt.
Wat ik wel heb is dat ik van alles eens wil proeven en uittesten.
Nu over het feit dat je vind dat mijn opnames het net niet zijn wat het moet zijn, tja dat vind ik toch wat overdreven en is volgens mij voor de één het net wel en voor de ander net niet.
Zo heb je bij portretten van andere leden ook meningen die erg uit elkaar lopen.
Denk dat je bij elke opname wel iets zal hebben wat net niet goed genoeg is.
Over de technieken van te belichten, daar kan ik wel in volgen en ben dan ook de eerste om te zeggen dat ik nog niet eens de namen weet van de verschillende technieken laat staan ze onder de knie heb.
Zal me daar dus eens wat meer mee bezig houden !
Gr. Geert