Denk dat het grote probleem ook is dat de foto's ( althans zo komen ze op mij over ) vrij ruw zijn en niet of nauwelijks bewerkt ,... F4 met name is echt wel een foto met potentie !
Open deze in PS en zet dan als eerst even de witbalans op orde , dit zal je al een heel ander beeld geven ( Ctrl+L , dan met de zw pipet een zw sample nemen uit bvb het oog )
Daarna even verscherpen ( 150/1/1 is vaak gelijk goed voor portretten ) en voila

Qua verlichting, Ik ben zelf altijd aan het expirimenteren qua invalshoeken, en dat het persé van 1 kant moet komen is voor mij dan ook niet van toepassing
Let er echter wel op dat je bij zulk soort portretten de lampen lekker dichtbij zet waardoor ze een zo zacht mogelijk licht geven ,...... jep klinkt raar misschien maar hoe verder ze staan des te harder wordt het licht

kleine tips,... tja probeer veel uit en vooral, denk goed na van te voren over de compositie die jij wilt hebben, hoe minder je achteraf hoeft te croppen des te beter de kwaliteit bijft die je overhoudt.
- camera schuin, voor wat extra dynamiek
- 1 lamp aan de zijkant voor een leuk licht/donker effect ( diafragma ietwat kleiner dan je lichtmeter aangeeft)
- een extra lamp aan de achterkant met een cone eop om op de haren te kunnen mikken ( haarlicht)
- en ga maar door

kortom , niet gelijk opgeven ! oefening baard kunst !!
Lees je echter wel goed in in div boeken of op internet want kennis is ook een belangrijke factor in studio fotografie

Suc6 !!