Citaat:
Alhoewel ik het geen verkeerd beeld vind roept het technisch toch een vraag bij mij op
Is dit werkelijk één opname of is het een digitale beeld gemaakt uit een serie stock foto's
De reden dat ik gevoel heb is dat de lucht en de witte bergen onnatuurlijk eruit zien. de kleur in de lucht de vorm van de bergen links in verhouding met recht in het beeld.
Het getoonde licht waarvan je zou verwachten dat deze knoei hard zou zijn.
de schaduw partijen om en rond het model ogen vrij zacht en kunstmatig.
Ik heb totaal geen moeite met digitale kunst mits er ook veel aandacht is besteed aan de afwerking.
En dat lijk ik te missen in deze foto maar corrigeer mij als ik het mis heb
Dit is absoluut 1 echte foto, is op het middag uur genomen, de zon staat op zijn hoogst
Al wat je hier ziet is 100% echt, het raw bestand is effe door Lightroom gegaan, maar buiten het
verkleinen is er zelfs in Photoshop niets aan gedaan.
Een lokatie als deze bestaan er maar drie over de ganse wereld, eén aan de Duits/Belgische grens (deze!) eén in Australië, en eén in Amerika.
De zuiverheid van het zand is bijna 100% zuiver silicium, zeer duur dus !
De wit graad van dit zand is witter dan sneeuw !

Niet gemakkelijk om te fotograferen
Met dit dure en heel zuiver zand worden de bescherm tegels van de space shuttle gemaakt, alsook de voorruiten van
vliegtuigen, en.... ja, ook het glas van onze Canon en Nikon lenzen
Het is dus geen "digitale kunst", gewoon eén foto, op een top lokatie, met sterk licht, een interessante wolken hemel,
en een model die zich perfect weet te integreren in dit extreme landschap.
Wat je hier ziet, is het zand dat in voorraad ligt, de ontginning licht dieper in de grond, in het bodem water...
Deze site is ook heel goed beveiligd, en volledig afgesloten...
DD.