Citaat:
Ogen zijn heel erg assymetrisch en linker oog lijkt optisch veel verder weg dan rechter oog.
Waar torso heel naturel oogt lijkt het gezicht teveel gescaped in mua en/of nabewerking.
Inderdaad Frans, deze vrouw lijd aan Strabisme .
Uit het woordenboek:
Ook scheelzien. Het onvermogen om de beide bliklijnen op één punt te richten. Als de oogassen elkaar kruisen, spreekt men van strabismus convergens, als ze uiteenlopen, van strabismus divergens. Scheelzien berust op een aandoening van de oogspieren of op een verlamming van de oogzenuwen.Dit gezegd zijnde, heeft deze vrouw een tijd geleden een heel zwaar auto ongeval gehad.
Drie weken diepe coma, en bijna twee jaar revalidatie.
En inderdaad, nu werken sommige oog en gelaat spieren / zenuwen nog niet 100% perfect.
Sommige van mijn genomen foto's heb ik moeten wegsmijten omdat haar "strabisme" nog meer zichtbaar was.
Ik heb het wel super gevonden om met deze vrouw een shoot te doen, bovendien heeft ze haar MU volledig zelf gedaan,
en ik weet ook uit ervaring, dat een shoot veel kan doen om een vrouw te helpen haar zelfvertrouwen (terug) op te krikken.
( @ Frans en Fotosmurf : ik begrijp best dat jullie die omstandigheden niet konden raden, vandaar mijn uitleg, die ik eigenlijk liever niet had moeten geven)
Het is ook niet de eerste maal dat ik werk met "modellen" die reeds zware trauma's ondergaan hebben
DD.