Ik heb jou ook wel een betere serie zien maken.
Maar goed, wil niet zeggen dat het mislukt is. En zeker voor de leek die het zelf niet beter kan en voor weinig een grote reportage wil, is het toch niet verkeerd.
Ik ben wel van mening dat de verlichting niet zo egaal en vloek hoeft, maar je moet uitkijken dat je niet te veel schaduw en contrast gaan krijgen. En dit is op het randje denk ik. Softbox iets meer van voren laten komen.
Wat ik zelf bedacht had, omdat ik ook binnenkort tegen vergoeding ga fotograferen, is dat ik vooraf goed op ga nemen wat de wensen zijn van de ouders. Wat voor foto's willen ze, close-up of juist niet. En dat ze zelf voor de styling zorgen, Gel / haarlak en kleding wat ze graag willen etc. Daarbij wel tips geven.
En proberen alleen met de kinderen te werken zonder ouders.
Ik had gisteren mijn eerste shoot en de ouders waren er bij maar dat werkte voor geen meter. Het kleine mannetje van bijna 3 wilde niks. Ik was al een beetje radeloos in mijn hoofd, zo van heb ik dit weer. Toen besloot ik om de ouders uit zijn beeld te laten verdwijnen en mij samen met hem het te proberen. Gelukkig een goed besluit en ik kon voor 70% lezen en schrijven met het modelletje.
Ik ben best tevreden over mijn shoot, ook al zitten daar ook wel wat foutjes is. Achtergrond iets grijzig ipv wit. Misschien hier en daar net als jij ook soms tegen de grens aan van te veel schaduw. Maar goed proberen is leren.
Een beetje off topic, maar het doel was om mijn ervaring ook te delen zodat je er misschien ook wat aan hebt.
En laat je niet uit het veld slaan door zo'n domme reactie. Want dat gaat echt nergens over.Vooral die jongen kijkt ook een beetje verveeld. Maar goed dat heb je ook niet altijd in de hand. Ik neem aan dat je probeert om hem wat los te krijgen. Maar als dat niet lukt dan mogen ze wel eens beter naar hun kids kijken....over suf gesproken