Het is 25 apr 2024 06:08


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Fris
 Fris
BerichtGeplaatst: 18 sep 2016 18:41 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 119
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Fotografie


up-date

Fotografie


Laatst bijgewerkt door Alexander1980 op 19 sep 2016 18:44, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Fris
BerichtGeplaatst: 19 sep 2016 12:00 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 419
Woonplaats: Noord-Brabant
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Portretten is niet echt mijn ding maar als leek vind ik de achtergrond te fel en het gelaat te licht?? :dk :dk


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Fris
BerichtGeplaatst: 19 sep 2016 12:41 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 42109
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Kan een bewuste keuze zijn maar mijn smaak is het niet.

Kleuren van ogen en lippen komen wel mooi uit. :up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Fris
BerichtGeplaatst: 19 sep 2016 17:07 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1619
Woonplaats: Veldhoven
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Portretten is wel mijn ding en daarom kan ik dit wel waarderen, ervan uitgaand dat je de frisheid op deze manier hebt willen aangeven. Ondeugende uitstraling, mag terugkomen!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Fris
BerichtGeplaatst: 19 sep 2016 18:43 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 119
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Net zoals de vorige foto ben ik bang dat ik gisteren vermoeid ben geweest en daarom niet goed heb opgelet. Ik heb een up-date geplaatst.
Mocht het in jouw ogen zelfs de up-date nog te zijn..... Dit is wat ik wou bereiken. Het was een soort van experiment en voor mij en het model was het geslaagd.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Fris
BerichtGeplaatst: 19 sep 2016 19:02 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6892
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Ik het het zo jammer dat de foto geen sfeer uitstraalt. Het is allemaal zo fel dat ik het niet mooi vind. De update is al bete qua huidtinten..maar de achtergrond is naar mijn smaak té.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Fris
BerichtGeplaatst: 19 sep 2016 19:43 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 119
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Achtergrond is gewoon puur wit. bewuste keuze, ik wou de beauty fotografie benaderen. Dit is dus totaal niet bedoeld als sfeerbeeld o.i.d.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Fris
BerichtGeplaatst: 19 sep 2016 21:42 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1619
Woonplaats: Veldhoven
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Maar beste Alexander, als je beautyfotografie wilt beoefenen, heb je toch wel een kam voor het model klaarliggen?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Fris
BerichtGeplaatst: 19 sep 2016 21:50 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4511
Woonplaats: Earth
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Citaat:
Achtergrond is gewoon puur wit. bewuste keuze, ik wou de beauty fotografie benaderen.


Sinds wanneer is beauty fotografie en een witte achtergrond eén ? Deze twee zaken hebben niets met elkaar te maken...

Ik volg ook Henk aangaande het slordig haar, en dat stukje halsketting, en de walletjes onder de ogen,
dit gaat ook niet richting beauty shoot.

Dit gezegd zijnde mag je van mij gerust verder experimenteren en je eigen ding doen :)

DD. ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Fris
BerichtGeplaatst: 19 sep 2016 22:05 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 119
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Laat maar. Opbouwende kritiek vindt ik prima. Graag zelfs maar deze arrogante opstelling van diverse personen vindt ik ronduit kinderachtig.
Die witte achtergrond heeft inderdaad niet perse met beauty te maken maar daarmee probeer ik te zeggen dat ik geen sfeerbeeld wou neerzetten.

Ik zeg goed bezig mannen. en ja dit is sarcastisch.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Fris
BerichtGeplaatst: 20 sep 2016 06:46 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6892
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Ik wil je niet kwetsen of arrogant overkomen. Ik snap dat wit een keuze kan zijn, alleen is dit wit zó wit dat ik het pijn vind doen aan mijn ogen. Misschien had je dit door je lichtopstelling kunnen beïnvloeden? Dat weet ik niet.
Ik was uitgegaan van een 'portretje' niet van de beauty fotografie. Daar voor zijn teveel details niet in orde, zoals ketting en haar.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Fris
BerichtGeplaatst: 20 sep 2016 07:44 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 11367
Woonplaats: Opdorp (be)
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Lekker verder experimenteren en de gegeven opmerkingen meenemen naar een volgende shoot.


Gr. Geert


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Fris
BerichtGeplaatst: 20 sep 2016 09:04 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1025
Woonplaats: Hank
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Niet zou gauw gepikeerd raken :wacko wees blij dat je veel reacties krijgt. Iedereen doet dit uit bestwil en vanuit eigen inzicht. Blijf kritisch naar jezelf en pik er hetgeen uit waar je iets mee kan en leg andere adviezen naast je neer. Even een anekdote over mijzelf:ik had eens een mooie foto gemaakt en daarvan een in mijn ogen hele mooie donkere bewerking. Ik was helemaal verliefd op die foto. Op fora werd hij redelijk afgekraakt, al dan niet subtiel, haha. De opmerkingen kwamen maar niet door mijn pantser, want een van de meest subtiele fotos van me werd de grond in geboord. Ik liet het zo en de fotokwam in mijn pf. Jaren later: diverse foto,s bleef ik mooi vinden maar de betreffende fotobegon in mijn ogen zijn kracht te verliezen. Ik keek er nog eens goed naar en het was hem toch net niet. Om redenen die onder meer jaren terug als advies waren gegeven. de betreffende foto kan ik niet meer laten zien want hij staat niet meer op mijn site en heeft zijn plekkie moeten afstaan. Moraal van dit gezwam:
Blijf eigenwijs en eigenzinnig, das belangrijk om het leuk te houden. Maar als ik voor mezelf spreek: ik neem elke opm serieus, ook van degenen die nog nooit gefotografeerd hebben.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Fris
BerichtGeplaatst: 20 sep 2016 10:02 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 119
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mensen, ik zal even mijn vorige reactie toelichten. Ik was gisteren foto's aan het bekijken en de reactie's aan het lezen. metname 1 persoon die ook op mijn foto's heeft gereageerd haalde het bloed onder mijn nagels vandaan met zijn opmerkingen die in mijn ogen niet veel toegevoegde waarde hebben dan puur een reactie uitlokken. Normaal gesproken ga ik hier niet op in aangezien het foto's maken een hobby is en een zinloze discussie voeren op een forum niet.
Natuurlijk weet ik ook dat dit geen topfoto's zijn, en dat er verbeterpunten zijn en daar sta ik ook absoluut open voor. Wellicht had ik deze foto's ook op een andere plek moeten plaatsen onder het mom van een probeersel. Ik heb jammer genoeg niet de beschikking over modellen en die ene keer dat zij kan en wil, maak ik gebruik om diverse lichtopstellingen/bewerkingen te proberen. De rest is op dat moment voor mij bijzaak maar niet compleet onbelangrijk natuurlijk. Sommige zaken zie ook ik over het hoofd en daarom plaats ik ze ook om te leren en mijn voordeel eruit te halen.
Helaas had ik gisteren een dag waarin ik me mee liet slepen en in een emotie gereageerd heb. Ik sta echter nog steeds achter mijn opmerking dat wanneer je een opmerking plaatst deze wel van toegevoegde waarde moet zijn voor de topicstarter met als doel deze naar een hoger niveau te helpen. Dit doe je in mijn ogen door gerichte feedback te geven en eventuele tips die hij of zij kan meenemen in een volgend project. En dus niet door mensen af te branden of sarcastische opmerkingen te plaatsen.

Dank voor jullie aandacht! :proost


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Fris
BerichtGeplaatst: 20 sep 2016 22:51 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4932
Woonplaats: Belgie
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik bekijk het graag van de technische kant. Zo heb je eens een ander invalshoek.
Voor mij is de achtergrond goed en niets op aan te merken. Er is geen overstraling of ander ongewenst effect te zien.
Je model echter is voor mij overbelicht. In de update probeer je dat wat te camoufleren doch mijn inziens moet je streven om tijdens de opname maximaal in te zetten op wat technisch mogelijk is om nadien dan maar beperkt te moeten bijsturen. Voor deze setup houd je best 1 stop verschil tussen je model en de achtergrond. Ik vermoed dat in dit beeld er geen verschil was waardoor het allemaal wat fel overkomt.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Fris
BerichtGeplaatst: 21 sep 2016 05:05 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
De fel witte achtergrond komt de foto niet ten goede. De witte achtergrond trekt bij mij zo hard aan mijn aandacht dat die aandacht helemaal wegvalt voor het model. Jammer!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Fris
BerichtGeplaatst: 21 sep 2016 08:55 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1025
Woonplaats: Hank
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Nu toch de witte achtergrond steeds terug komt, ik denk idd dat daar iets meer licht op staat dan noodzakelijk is.ik vermoed dat je model op zeker twee meter van deze achtergrond staat ( kan me ook weer vergissen:) ) Zelf vind ik het mooi als er een (lichte) schaduw te zien is op de achtergrond dan leeft het meer. Velen willen dit niet, maar probeer dan net genoeg licht op de achtergrond te laten vallen, maar niet meer dan nodig. Mocht je een flitsmeter hebben dan is dat erg eenvoudig door het licht met opvallende lichtmeting te meten op de achtergrond. Het diafragma dat de meter aangeeft komt overeen met wit. Je hoeft dus niet ruimer t egaan zitten (met reflecterend lichtmeting geldt dat niet dan 2,5. -3 stops overbleichten, maar niet meer)
Misschien heb je er iets aan :wacko


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 141 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed