De 50 1.8 is een leuk lensje. Hij is idd lichtsterk. Maar dan moet je wel even het diafragma open zetten of het is een lens net zoals een andere. Deze foto is gemaakt op F5.6 wat dicht bij het maximum zit van je kitlens daarom dacht ik dat je het met de kitlens gemaakt had. In principe zou die met deze instellingen in exact de zelfde situatie ook even goed zijn.
Om even door te gaan op de lichtsterke lens...
Dan had je nog veel meer mogelijkheden tot optimalisatie van dit beeld gewoon omdat de lens lichtsterk is.
Ik kom terug op mijn vorige voorstel. ISO 200, sluitertijd 1/60.
Met die lichtsterke lens kan je nu terug in de omgekeerde richting gaan en uw sluiter verhogen naar 1/125. Dit blijft toch altijd iets beter dan 1/60.
Maar daarvoor moet de lens wel 1 stop (het dubbel) meer open. En dat kan bij die lens. Je stelt die dan in dit geval in op F4. En de kous is af.
Ik denk dat dit voor jou nu allemaal wat technisch zal klinken maar binnen hier en enige tijd ga je dit kunnen zingen

Ik stel voor dat je uw camera eens instelt op Av (wieltje bovenaan op Av plaatsen)
Daardoor gaat uw camera halfautomatisch werken en moet jij enkel nog aangeven welk diafragma je wil. Daarvoor moet je aan je wieltje draaien en zie je de instellingen F veranderen. Hoe kleiner dat getal hoor meer licht er in je toestel binnen kan. Vooral waar niet zoveel licht is komt dat goed uit want dan moet die ISO niet omhoog. Maar dat komt niet ongestraft. Alles in de fotografie komt met voor en nadelen. Als je dat getal kleiner gaat maken dan is het gevolg dat niet alles in beeld nog scherp kan zijn. Denk aan iemand die een sterke bril draagt. Die zal zijn krant moeten lezen op een juiste afstand. Iets verder is alles onscherp, alles dichter is ook onscherp. Wij noemen dat de DOF daar waar alles voldoende scherp is.
Dus we stellen dat wieltje nu eens in op bv F1.8.
Je zal zien dat de camera veel sneller is (ook op ISO 100) maar je zal niet alles meer scherp krijgen. Daarom moet je keuzes maken wat je nog scherp wil. Voor een portret gaan we typisch scherp stellen op de ogen zodat die mooi scherp zijn. Je zal zien dat de achtergrond onscherp wordt.