Citaat:
Ben al een paar keer opnieuw komen kijken waardoor de afgesneden vingertjes me steeds minder storen.
Komt dat nu omdat ze buiten de scherptediepte vallen?... ben er nog niet uit
Wat me wel steeds meer stoort is het harde licht op het haar, misschien zoals fran al aangaf een stuk er af bovenaan
ps: heb je deze opname gepost om een soort van discussie op te wekken?
Gr. Geert
Echt een discussie opwekken was niet mijn bedoeling,... maar het kan eventueel
Verleden zondag had ik een shoot buiten (prachtig weer en 22 graden!) met 3 modellen, Lily Rose is de dochter
van eén van mijn MUA, en ze liep vrolijk rond, ik riep haar en heb er twee foto's van genomen, waaronder deze.
Dit wat dus een 10 seconden shoot ! (in afwachting dat de MU van mijn drie modellen klaar was)
Ik wilde hier ook eventjes mijn nieuwe lens testen, en ik vind ze meer dan super !
Persoonlijk twijfel ik dus geen seconde aan de onscherpe handjes, integendeel mijn lens doet het goed
met prachtige bokeh !
Mijn lens is F 1.8 over het ganse berijk, en ik zit hier op 160 mm. (hier diafragma F 2.2)
En de handjes snijden heb ik ook geen probleem mee, in het begin van mijn shoots heb ik daar vijf jaar op gelet,
om dit niet te doen, totdat je merkt dat (je foto's) in de magazines overal en op alle mogelijke plaatsen geknipt worden.
En dat iedereen dit super vind ! (op school en op fotografen fora komt daar dan weer kritiek over

)
Mijn visie is nu, dat je kan snijden waar je wil, het mag alleen je beeld niet uit balans brengen,
en je moet natuurlijk voorzichtig opletten als je knipt waar je wil dat de aandacht naartoe gaat.
De handjes eisen hier dus niet de minste aandacht...
Oei, weer veel geschreven !... straks antwoord ik nog op de post van Ahum
DD.