Het is 17 jun 2025 15:59

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Poker Player
 Poker Player
BerichtGeplaatst: 16 dec 2016 20:47 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Hi!

Een aantal beelden uit een toffe shoot afgelopen week!

1. Fotografie

2. Fotografie

3. Fotografie

4. Fotografie

De hele serie:
5. Fotografie

En nog eentje die ik tussendoor schoot:
6. Fotografie

Ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Gr, Rick

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Poker Player
BerichtGeplaatst: 16 dec 2016 20:57 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Zeer fraai!
Een leuk thema dat je goed in beeld hebt gebracht, zowel qua belichting en kleur. :chapeau
De laatste (tussendoortje) valt wat uit de toon met de andere ;)

Gr. Geert

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Poker Player
BerichtGeplaatst: 16 dec 2016 21:12 
Lid
Fotografie

Geert schreef:
Zeer fraai!
Een leuk thema dat je goed in beeld hebt gebracht, zowel qua belichting en kleur. :chapeau
De laatste (tussendoortje) valt wat uit de toon met de andere ;)

Gr. Geert

Thanks! Vandaar dat die ook niet in de serie zit, haha! Maar vond het wel leuk om even dit beeld apart te schieten en dacht, ach die plaats ik ook maar even bij deze post ;)

Poker Player
BerichtGeplaatst: 16 dec 2016 21:19 
Lid
Fotografie

Kreatieve reeks :up

# 3 waar hij de rook in zijn glas blaast vind ik wat raar ? ( ik ben absoluut geen roker, ik weet dus niet
of een echte roker dit ook zou doen ? )

Verder denk ik dat je nog betere resultaten zou bekomen met meer duister sfeerlicht,
hier vind ik je licht wat hard.

Ik denk ook teveel flitsers te zien ( minstens 3, misschien wel 4 ? ) dit geeft schaduwen die niet kloppen, de fles heeft
een schaduw naar voor, op zijn gelaat komt het licht van links, ... maar ook van rechts, en van achter...en er is dan ook een "background" licht...

Misschien zijn dit enkele tips die je kan meenemen voor een volgende poging ?

DD. ;)

Poker Player
BerichtGeplaatst: 16 dec 2016 21:34 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Super gaaf!! Ik hou van de colorsetting. Het harde licht is subliem hier al had het wat subtieler gekund. De rook voegt echt een sfeer toe die je wilt in zo'n foto. Hier zie je dat overbelichting op de huid totaal niet storend hoeft te zijn. Knap werk! :super

Voor ik een dingetje noem, ik weet niet in hoeverre je dit soort dingen vaker doet maar aan deze foto's te zien schat ik in dat jij weet wat je doet dus kan ik kritischer kijken ;-). Het enige dingetje wat ik een beetje vind detoneren is dat je de structuur van de achtergrond erg hebt belicht. Los van het feit dat deze belichting achter de persoon heel gaaf is. Ik zie nu duidelijk dat het een doek is of papier met een patroon. Als je zoveel doet aan je aankleding zou ik de bg iets sjieker in beeld brengen i.p.v een doek waar hij voor zit.
Tenzij je bedoeling was een beeld van een gokker in een studio setting neer te zetten. Dan heb ik niks gezegd. :blush

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Poker Player
BerichtGeplaatst: 16 dec 2016 22:46 
Lid
Fotografie

Gewoon een gave serie!

Poker Player
BerichtGeplaatst: 16 dec 2016 23:44 
Lid
Fotografie

Heel fraai :up

Poker Player
BerichtGeplaatst: 17 dec 2016 00:02 
Lid
Fotografie

Daniel Doyen schreef:
Kreatieve reeks :up

# 3 waar hij de rook in zijn glas blaast vind ik wat raar ? ( ik ben absoluut geen roker, ik weet dus niet
of een echte roker dit ook zou doen ? )

Verder denk ik dat je nog betere resultaten zou bekomen met meer duister sfeerlicht,
hier vind ik je licht wat hard.

Ik denk ook teveel flitsers te zien ( minstens 3, misschien wel 4 ? ) dit geeft schaduwen die niet kloppen, de fles heeft
een schaduw naar voor, op zijn gelaat komt het licht van links, ... maar ook van rechts, en van achter...en er is dan ook een "background" licht...

Misschien zijn dit enkele tips die je kan meenemen voor een volgende poging ?

DD. ;)

Over die rook... Deze whisky (hij is een whiskykenner) staat bekend om de zeer intense rooksmaak dus we maakte een shot dat hij z'n rook uitblies en een slok nam. Inderdaad een wat apart beeld, maar misschien dat je deze nu wel heeeeel ietsjes meer begrijpt haha!

Over het licht, mijn doel was om een contrastrijk beeld te creeëren! Lichtopstelling is een reflector met grid op de achtergrond, twee lichten met reflector van schuin achter beide kanten, zonder grid en een beautydish van voren om alles in te vullen. Mag ik vragen hoe jij het anders zou aanpakken nu je weet wat mijn lichtopstelling was? Ben wel benieuwd!

Poker Player
BerichtGeplaatst: 17 dec 2016 00:09 
Lid
Fotografie

Nuelle schreef:
Super gaaf!! Ik hou van de colorsetting. Het harde licht is subliem hier al had het wat subtieler gekund. De rook voegt echt een sfeer toe die je wilt in zo'n foto. Hier zie je dat overbelichting op de huid totaal niet storend hoeft te zijn. Knap werk! :super

Voor ik een dingetje noem, ik weet niet in hoeverre je dit soort dingen vaker doet maar aan deze foto's te zien schat ik in dat jij weet wat je doet dus kan ik kritischer kijken ;-). Het enige dingetje wat ik een beetje vind detoneren is dat je de structuur van de achtergrond erg hebt belicht. Los van het feit dat deze belichting achter de persoon heel gaaf is. Ik zie nu duidelijk dat het een doek is of papier met een patroon. Als je zoveel doet aan je aankleding zou ik de bg iets sjieker in beeld brengen i.p.v een doek waar hij voor zit.
Tenzij je bedoeling was een beeld van een gokker in een studio setting neer te zetten. Dan heb ik niks gezegd. :blush

Thanks! Het was idd. de bedoeling om contrastrijk beeld te creeëren! Overigens, de huid is niet uitgebeten hoor! Heb het met trial and error zo gedaan dat het net niet overbelicht is!

Fijn dat je schat dat ik dit vaker doe, betekent dat ik goed op weg ben, want dit is m'n eerste studiowerk ooit, haha! Heb pas een studio in een kamer van m'n ouders huis gemaakt en dit was zeg maar m'n eerste poging (naast wat productshots die ik heb geprobeerd) met een persoon! Maar alle tips zijn welkom, kan ik alleen maar van leren! Het is een grijze papieren bg, maar het patroon dat je ziet komt door het grid dat erin zit. Ik ben hier zelf ook niet echt tevreden over... Vraag me dan ook af waardoor je het grid patroon zo duidelijk ziet... met shots van producten die ik eerder gebruikte heb ik dit namelijk niet...

Poker Player
BerichtGeplaatst: 17 dec 2016 02:32 
Lid
Fotografie

Mooie serie en ik kan me wel vinden in de reacties van DD en Nuelle.

Poker Player
BerichtGeplaatst: 17 dec 2016 07:25 
Lid

:super

Poker Player
BerichtGeplaatst: 17 dec 2016 09:41 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Rick Kloekke schreef:

Thanks! Het was idd. de bedoeling om contrastrijk beeld te creeëren! Overigens, de huid is niet uitgebeten hoor! Heb het met trial and error zo gedaan dat het net niet overbelicht is!

Fijn dat je schat dat ik dit vaker doe, betekent dat ik goed op weg ben, want dit is m'n eerste studiowerk ooit, haha! Heb pas een studio in een kamer van m'n ouders huis gemaakt en dit was zeg maar m'n eerste poging (naast wat productshots die ik heb geprobeerd) met een persoon! Maar alle tips zijn welkom, kan ik alleen maar van leren! Het is een grijze papieren bg, maar het patroon dat je ziet komt door het grid dat erin zit. Ik ben hier zelf ook niet echt tevreden over... Vraag me dan ook af waardoor je het grid patroon zo duidelijk ziet... met shots van producten die ik eerder gebruikte heb ik dit namelijk niet...

Goed bezig!!
Als tip zou ik zeggen, grid eraf en subtieler met het licht spelen. Het lijkt of je vol geflitst hebt. Ik zou hem een stuk zachter zetten en je kunt ook achter het model een lamp zetten om een mooi licht op de bg te krijgen. Ik begin grids ook behoorlijk te :kwaad momenteel. Je ziet dat patroon meer dan je wilt. ;-) Vooral als je je lamp vol hebt staan. Ik denk dat ie ook iets te dicht tegen je papier aan staat?
Benieuwd hier naar meer werk van je te zien!

Poker Player
BerichtGeplaatst: 17 dec 2016 10:40 
Lid
Fotografie

Citaat:
Over het licht, mijn doel was om een contrastrijk beeld te creeëren! Lichtopstelling is een reflector met grid op de achtergrond, twee lichten met reflector van schuin achter beide kanten, zonder grid en een beautydish van voren om alles in te vullen. Mag ik vragen hoe jij het anders zou aanpakken nu je weet wat mijn lichtopstelling was? Ben wel benieuwd!

Je bent beginnend met studio fotografie, en dan is dit absoluut niet slecht :up

Je maakt wel alle klassieke beginners fouten, mml teveel flitsers tegelijk, en flitsers die tegen elkaar op-botsen :(

Een beauty dish mixen met 3 andere flitsen dat lukt niet echt, (tenzij je enorm veel flits ervaring hebt) ,
en dit lukt dus niet, omdat ze elkaars specificiteit stuk doen.

Mijn gok van 4 flitsen was dus wel juist :) (licht dat van alle richtingen komt is dan ook de facto nog geen
contrastrijk licht hoor ;) )

Hoe zou ik het doen ? Vooral eenvoudiger, 1 flits (links) schuin vooraan, en 1 flits op je achtergrond om diepte te bekomen, en eventueel ergens een reflectie scherm om (te) zware schaduwen wat op te lichten.

Hopelijk ben je hier iets mee ?

DD. ;)

Poker Player
BerichtGeplaatst: 17 dec 2016 11:43 
Lid
Fotografie

Thanks voor de tips! :D

Poker Player
BerichtGeplaatst: 17 dec 2016 19:34 
Lid
Fotografie

Ik ben het eens met Daniel.
Slecht is het niet maar er zitten toch wat slordige foutjes in.

Ik ben geen pro pokerspeler maar dit beeld heb ik bij pokerspelers nog nooit gezien. Dus zorg dat het beeld ook overeenstemt met een echt pokerspel. Ik bedoel dan de chips en de kaarten. Wie iets van poker kent ziet het en zal moeten lachen. Nu, in het kader van creativiteit kan het wel. Er zijn geen regels wat dat betreft.

Wat het licht betreft heb je duidelijk de intensiteit (kracht) van je flitsopstelling niet onder controle. En daar geef ik Daniel ook gelijk dat je het jezelf wel moeilijk maakt. Technisch gesproken heb je het kickerlicht echt veel te hard staan. Het staat zelfs harder dan je hoofdlicht en dan krijg je die vreemde schaduwen. Wil je bv een rim of een kicker zorg dan dat het licht niet verder doorzet op die tafel en in de rest van het beeld. In foto 6 is dat bv zeer goed gelukt.

Maar al bij al valt het geheel eigenlijk best wel mee.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp