Het is 19 apr 2024 00:26


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Vier middenstanders
 Vier middenstanders
BerichtGeplaatst: 24 dec 2016 12:54 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Nog maar wat portretten van kleine middenstanders uit India.

Allereerst de man die midden op straat in de volle zon de kippen (nadat hij ze geslacht had) ontbeende. Het barstte er van de vliegen, maar dat schijnt niemand daar iets te deren. De man wilde na een praatje best wel even voor me poseren. Ik heb besloten om van de stapel met kip waar de vliegen met tientallen tegelijk hun "ding" aan het doen waren, geen foto te maken.

Fotografie
Exif: 1/320s f/2.8 ISO100 35mm


De mensen in India zijn dol op zoete lekkernijen. Deze deegballen waren doordat ze waren gedrenkt in de honing echt mier- en mierzoet. Heerlijk!!... tenminste, als je net als ik op zijn tijd van een lekkere zoete traktatie houd.

Fotografie
Exif: 1/60s f/3.5 ISO400 35mm


Een hoop mensen kopen hun warme avondeten op straat. Het barst er dan ook van de kleine eettentjes, waar de hygiene toch wat anders is dan hier in NL en die goede zaken doen vanaf zo'n 15:00 uur. Het is voor een toerist niet te doen om "van de straat" te eten. Voor je het weet heb je iets opgelopen en kost het je een aantal dagen van je vakantie om er weer van te herstellen. Wel jammer, want overal waar je een praatje maakt, wordt je een proefmonster aangeboden. Deze man maakte een vegetarisch gerecht klaar die volgens hem "medium spicy" was. De man voor wie hij dit gerecht aan het bereiden was kwam na niet al te lange tijd erbij staat om te melden dat het gerecht erg "very spicy" was, iets wat ik ook van een afstandje ook kon ruiken...

Fotografie
Exif: 1/60s f/4.5 ISO140 35mm


In India barst het van de mensen die groente en fruit verkochten. Doordat de mensen geen koe en varken eten, blijft er voornamelijk kip, geit en vis over, waarbij de kippen en geiten een stuk "slanker" zijn dan die bij ons in de winkel liggen. De voornaamste reden voor een flink aantal mensen om dit ook maar te laten staan en dus om maar als vegetarier door het leven te gaan.

Fotografie
Exif: 1/100s f/4.5 ISO100


De kleine marktkooplui / middenstand heeft een aantal dingen gemeen: ze zijn trots op wat ze doen, zijn nieuwsgierig naar jouw verhaal en bijna allemaal zijn ze bereid om voor je te poseren. Degene die links en rechts van hun staan, staan na het maken van een portretfoto vervolgens bijna in de rij om ook te worden geportreteerd.


Laatst bijgewerkt door Henry op 05 jan 2018 10:03, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Vier middenstanders
BerichtGeplaatst: 24 dec 2016 13:05 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 8013
Woonplaats: Drenthe
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
mooie serie met een mooi verhaal erbij :up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Vier middenstanders
BerichtGeplaatst: 24 dec 2016 15:07 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 40666
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Nette serie Henry en ook leuk met die verhaaltjes. :up

2e vind ik het mooist en ook ik hou wel van die zoete dingetjes net zoals Baklava. :D

Ben je eigenlijk nog ergens in India in een Tiger Reserve geweest?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Vier middenstanders
BerichtGeplaatst: 24 dec 2016 15:14 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1999
Bezwaar bewerken: Nee
Mooie constante serie, met de "trotse" blikken van de ondernemers!
De 3de foto vind ik ook het aangenaamst kijken, zijn vrolijke blik!!!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Vier middenstanders
BerichtGeplaatst: 24 dec 2016 15:15 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24481
Woonplaats: Vinkeveen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Weer een paar fraaie portretten en tekst, Henry :up

Wij hebben overigens destijds in India wel degelijk streetfood gegeten, maar alleen als het uit de hete pan kwam (dus bv. geen rauwkost) - dat ging prima gelukkig, want het is naar mijn mening het lekkerste eten ter wereld (inclusief Frankrijk en Italië).


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Vier middenstanders
BerichtGeplaatst: 24 dec 2016 16:09 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dank weer voor de reacties.

@Ron: ik was daar voornamelijk omdat mijn zoon meespeelde met het WK voor spelers onder de 21 jaar. :) Op de rustdagen en buiten de wedstrijden om heb je nog tijd genoeg om er rond te kijken.

@Peter: ik ben er toch twee dagen ziek geweest. Waarschijnlijk omdat ik me in het hotel toch tegoed heb gedaan aa: sla (kan zijn schoongemaakt met kraanwater), vla met vruchtjes (kan zijn aangelengd met kraanwater), mijn handen niet vaak genoeg gedesinfecteerd of omdat ik mijn tanden heb gepoetst met kraanwater. Op het eind van de vakantie heb ik ook wat gefituurd eten van de straat gegeten. Als ik eerlijk ben, dan liggen de kruiden die de mensen daar gebruiken mij niet. Ik heb lekkerder eten gegeten (op verre reizen).


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Vier middenstanders
BerichtGeplaatst: 24 dec 2016 17:55 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4932
Woonplaats: Belgie
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Heb je geen last gehad van schijterij Henry? :p
Te denken dat het hier 100 jaar geleden ook zo aan toeging.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Vier middenstanders
BerichtGeplaatst: 25 dec 2016 17:42 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Xafke, zowel mijn vrouw als ik zijn er wel twee dagen ziek geweest omdat we wat minder goed hebben opgelet op de hygiene. Een geluk bij een ongeluk vielen die twee dagen mooi samen. Vanaf dat moment namen we geen risico's meer.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 51 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed