Het is 19 apr 2024 16:53


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur ~Behind the mask~
 ~Behind the mask~
BerichtGeplaatst: 07 apr 2017 14:59 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6892
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
:foto


Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 ~Behind the mask~
BerichtGeplaatst: 07 apr 2017 20:32 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 24484
Woonplaats: Vinkeveen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Moeilijke foto, Connie. Stapje naar rechts was denk ik beter geweest, hoewel ik de afwijkende achtergrond rechts ook niet heel storend vind. Maar de scherptediepte is in dit portet wel een dingetje. Je hebt een keuze moeten maken: de snavel of de ogen. Persoonlijk ben ik het eens met je keuze voor de snavel, maar het zou me niets verbazen als er een hoop mensen zijn die de scherpte als te doen gebruikelijk op de ogen hadden willen hebben. Dikke plus voor je bewerking. En zowiezo een interessant beeld, wat ik verre prefereer boven een "mooi" beeld :up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ~Behind the mask~
BerichtGeplaatst: 07 apr 2017 20:37 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mijn blik zoekt, zoals Peter het al heeft voorspeld, gelijk de ogen. Omdat de scherpte daar niet op valt, werd het even zoeken waar die dan wel ligt. Gelukkig was het vinden van die plek niet al te moeilijk. Ik sluit me aan bij de opmerking van Peter dat het een interessant beeld is geworden.

Doordat je de persoon precies in het midden hebt geplaatst, verwacht ik toch enige vorm van symmetrie in de foto te vinden. De achtergrond komt aan die verwachting niet tegemoet. Met wat shopwerk is dat nu nog wel op te lossen. Als je dat liever niet doet, dan was het beter geweest om vooraf daar al rekening mee te houden. Nu trekt de asymmetrie wat aandacht weg van de snavel.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ~Behind the mask~
BerichtGeplaatst: 07 apr 2017 20:50 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4511
Woonplaats: Earth
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Een neus,... of beter gezegd een snavel, en die ziet er goed uit. :)

Maar voor de rest heb ik wel vijf minuutjes naar je beeld gekeken ( dat is lang hoor ! ),
en met de beste wil van de wereld kan ik buiten de snavel niets goed vinden aan dit beeld ... sorry.

Je hebt 10 jaar fotografische ondervinding, ik denk echt dat je ( veel ! ) beter kan dan dit :dk

DD.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ~Behind the mask~
BerichtGeplaatst: 08 apr 2017 08:26 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 8510
Woonplaats: Utrecht
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Artistieke foto! ;-)
Toch ga ik mee met mijn voorgangers. Ik bekijk je foto's en vroeg mij ook af of je een foto dipje hebt of misschien een heel andere kant op wilt en daar nu mee aan t experimenteren bent. Wat kan natuurlijk.
Ik ken je fotografische kwaliteiten maar mis die de laatste tijd een beetje. Tenminste, in wat je op PD zet.
Kan dat kloppen? Ik vind dat je uitblinkt in de sport fotografie en de actie platen op straat. Strakke scherpe en heldere platen. Licht mooi, compo mooi en levendig. Die kwaliteit, die mis ik een beetje in je laatste platen. Ik herken iig je stijl niet zo erg meer.
Zit ik ernaast of ben je een andere weg ingeslagen?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ~Behind the mask~
BerichtGeplaatst: 08 apr 2017 09:50 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6892
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Wat ik al vermoedde, men vindt dit een lastige foto!

Stapje naar rechts dat zou beter zijn geweest, echter ik sta daar tussen honderden andere mensen. Het is aan het beginn van een optocht, mega druk....
Mss moet ik de opname vierkant maken waardoor hij toch iets rustiger wordt. Ga ik proberen.

Dan de reactie van Nuelle. Ben ik een andere weg ingeslagen? Heb ik ingeleverd aan fotografische kwaliteiten? Zit ik in een foto dip?
Het zijn vragen waar ik een, twee, drie niet zo snel het antwoord op weet. Naar mijn idee heb ik niets ingeleverd aan fotografisch kwaliteiten maar ben ik wel wat aan het stoeien met andere onderwerpen, dan de sport. Op PD heb ik het laatste half jaar niet veel geplaatst nu weer wat foto's met verschillende onderwerpen.
Het stoeien met andere onderwerpen brengt ook dilemma's naar voren die ik niet of nog niet goed beheers. Het leren fotografen met flitser is iets waar ik me bijvoorbeeld mee bezig hou. Of meer fotograferen in een serie. Straatfotografie is ook interessant. Portertfotografie ook leuk.
Al met al genoeg aanwijzingen dat fotografie van mijn hand onderhevig is aan veranderingen, dus begrijp ik dat het herkennen van mijn 'fotostijl' lastig is. ( ik wist niet dat ik een eigen stijl had)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ~Behind the mask~
BerichtGeplaatst: 08 apr 2017 11:39 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 42047
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik kan wel met Nuelle meegaan.

En een eigen stijl had je zeker wel.
Je was/bent voor mij een voorbeeld met je sportfotografie die mij in ieder geval geholpen heeft om mij te brengen waar ik nu ben.
Ik snap je veranderingen wel.
De sport en actie blijven altijd nummer een bij mij maar ook ik vind het wel leuk om ook andere dingen te proberen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ~Behind the mask~
BerichtGeplaatst: 08 apr 2017 12:49 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 8510
Woonplaats: Utrecht
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Dankjewel voor je uitleg! Dat bevestigd wat ik zie. En ik kan niet anders dan respect uitspreken voor je gaande ontwikkelingen! :chapeau
Niks is lastiger dan van je pad af gaan en nieuwe stappen nemen. Fouten maken en vallen en opstaan en zo. Ik probeer wat meer ervaring op te doen in architectuur en dat valt niet mee!
En eigen stijl heb je zeker. Met name in de sport. Ik kon herkennen wanneer jij een foto gemaakt had! Meestal dan ;-)
Een goede fotograaf wordt je door niet stil te staan en je te blijven ontwikkelen! En daarbij hoort ook andere dingen onderzoeken. Gaande weg kom je er vanzelf achter wat je het best ligt toch? Dus: goed bezig!
Ik ben benieuwd naar je komende foto's! :up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ~Behind the mask~
BerichtGeplaatst: 08 apr 2017 12:53 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 18040
Woonplaats: B-Limburg
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Kijk....Fran haar maandfoto.....die kan wel wazig.....full-body en met de rug naar de camera
Dit is een portret en dan zo wazig.......niet mijn ding :dk


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ~Behind the mask~
BerichtGeplaatst: 08 apr 2017 13:23 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 11367
Woonplaats: Opdorp (be)
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Een leuk experiment :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ~Behind the mask~
BerichtGeplaatst: 08 apr 2017 18:25 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6892
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Fotosmurf schreef:
Je was/bent voor mij een voorbeeld met je sportfotografie die mij in ieder geval geholpen heeft om mij te brengen waar ik nu ben.


Dat is een mooi compliment, dankjewel.

Veranderingen gaan met weerstand, met vallen en opstaan en welke cliches nog meer. Belangrijk voor mij is dat ik er gewoon lol in heb! :zucht


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ~Behind the mask~
BerichtGeplaatst: 08 apr 2017 18:32 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 49081
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ondanks alle kritieken vind ik het een intrigerend beeld.
Van mij hoef je nooit te vermelden hoe moeilijk de omstandigheden waren. Die zijn nooit relevant (een excuus) en je koopt er niets voor.

Over technische zaken, zoals de hardheid van het licht van een flits, moet je weten waar je het over hebt.
Over artistieke interpretaties kun je van gedachten wisselen met elkaar maar heeft niemand de wijsheid in pacht.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ~Behind the mask~
BerichtGeplaatst: 09 apr 2017 10:34 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4949
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Te moeilijk voor mij om commentaar op te geven. :dk


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 41 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed