ArtenCo schreef:
Oh Frans, het was zo lachê, de hele familie liep erin. Er was vader, moeder, zoon en dochter allemaal in het leer.
Ik kan niet zoveel met "andere belichting met meer donkere delen'', wat zou ik dan moeten doen? Opnames zijn gemaakt op straat van toevallige pasanten, die op weg zijn naar hun feest. Dus veel tijd heb je echt net hoor.....dan vind ik dit best nog wel goed.
Heb wat zitten klooien met ander achtergronden, is dit beter?
Ik vind het probeerseltje zoals je dat noemt wel beter en ik zei ook al: technisch is de opname qua kleur en belichting wel goed. Daar zijn we het dus helemaal over eens, maar ja, ik zie het inderdaad nog steeds als iets lachwekkends en de foto's kunnen me nog steeds niet echt boeien. Een mooie belichting en mooie kleuren helpen om een foto mooi te vinden, maar dat alleen maakt geen mooie foto.
Helaas gebruik je vervolgens het gebrek aan tijd als excuus voor een minder geslaagde foto. Je plaatst een foto hier om het oordeel van anderen te horen en omdat je hem zelf goed vindt (tenzij anders aangegeven). Ik heb ook duizenden 'gebrek aan tijd' afbeeldingen liggen. Die toon ik dan gewoon niet, omdat het in mijn geval gewoon nikszeggende of gewoon slechte foto's zijn geworden. Bedenk wel dat je ze niet hoéft te tonen hier. Dat is een keuze. Wanneer er dan kritiek op komt moet je niet achteraf het excuus 'weinig tijd' gebruiken. Een foto is goed en je plaatst hem óf hij is het in de ogen van anderen of jezelf niet. Dat is dan jammer, op naar de volgende opname.