Het is 03 jun 2025 07:46

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Portretje
 Portretje
BerichtGeplaatst: 13 jun 2017 11:50 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Fotografie

Ik twijfel bij deze vooral over de compositie. Ik had hem wel geplannend zo, maar op een of andere manier oogt het wat vreemd vind ik. Ik ben benieuwd of jullie dit ook zo zien of er een andere mening over hebben. Of misschien zelfs weten waardoor het komt dat het voor mij vreemd oogt.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Portretje
BerichtGeplaatst: 13 jun 2017 12:34 
Lid
Fotografie

Ik vind dat compositie mooi hoor! Weer eens wat anders dan frontaal.
Scherpte ligt mooi op de ogen. Ik zou wel een klein beetje croppen aan de rechterkant. Het onscherpe haar leidt mij een beetje af.

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Portretje
BerichtGeplaatst: 13 jun 2017 12:45 
Lid
Fotografie

Altijd lastig om iets te zien voor een ander.
Misschien dat je model er ook iets van vindt?

Dingen die me opvallen zijn:
- het formaaat van de foto
- het oorleletje met oorbel
- het haar over de arm
- de redelijk forse schouder/borst
- de verdeling van licht/kleur aldaar.

Aan je model zal het in ieder geval niet liggen.

Portretje
BerichtGeplaatst: 13 jun 2017 13:03 
Lid

Dank je Dennis. Dat het onscherpe afleid was me zelf nog niet opgevallen, misschien inderdaad nog wat croppen.

Frans ook bedankt voor je uitgebreide inbreng ik zal de punten 1 voor 1 doorlopen want ik denk dat al de pinten die je opnoemt in combinatie precies zijn wat er voor mijn gevoel mis mee is nu je het aankaart.

-Het is een oudere foto die ik gisteren bewerkt heb, was mijn lightroom catalogus aan het opruimen en kwam deze nog tegen. Toen ik deze cropte dacht ik nog dat ik zomaar willekeurig kon trekken aan de hoeken niet wetende dat ik met verhoudingen rekening moest houden. Goed punt.
-heb even getwijfeld of ik het haar over de oorbel moest shoppen, had ik moeten doen, zelfde geld voor het haar op de arm. Uiteraard begrijp ik dat ik er al rekening mee had moeten houden tijdens de shoot en dit voorkomen had kunnen worden. Goed punt.
- het model is mijn vrouw en ze is 1,91m lang en is wat forser aangelegd. Denk wel dat ik dit met een betere pose had kunnen verbloemen dus wederom goed punt.
-de kleur is natuurlijk bewust en een kwestie van smaak.

Heb mezelf de afgelopen jaren zo bezig gehouden met fotoshop en mijn camera dat ik nu bezig ben met een inhaal slag wat compositie en poses betreft.

Bedankt :) goede punten waar ik rekening mee kan houden. :up

Portretje
BerichtGeplaatst: 13 jun 2017 13:46 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Persoonlijk vind ik dit een "middelmatig" portret, je kan actueel beter en ik heb reeds beter gezien van je :)

Hier is het natuurlijk je vrouw, wat voor jou iets anders betekent dan voor ons...(alsook voor je vrouw! )

Veel stoort er me niet in de foto, er leid me ook niet veel af van je onderwerp.

Ik zie wel heel veel verschillende kleuren in haar huid, arm, schouder, nek, gezicht, onderste wang, zijn allemaal verschillend van kleur.

Ik ga er nog aan toevoegen dat dit geen gemakkelijke pose is, die ikzelf ook reeds dikwijls als "moeilijk" ondervonden heb om het model er zo goed mogelijk te laten uitkomen.

DD. ;)

Portretje
BerichtGeplaatst: 13 jun 2017 15:01 
Lid

Dank je Daniel, kan me goed vinden in je mening. Als ik er naar kijk denk ik inderdaad: "mwoah".
Hij is niet spannend genoeg.

Dat het mijn vrouw is mag de kritiek niet minder maken natuurlijk, ik probeer zelf altijd objectief te blijven. Nu is het ook nog eens zo dat de smaak van mijn vrouw lijnrecht tegenover die van mij staat en ze 9 van de 10 foto's die ik maak niet mooi vind, dat maakt het er niet makkelijker op :rof

Qua kleuren probeer ik de tint net even aan te passen per stukje huid. Dus schaduwen bijvoorbeeld blauw en dan de middentonen oranje en dan de hooglichten weer lichtgeel. Dan nog de puntjes van de hooglichten weer een tint geler. Bij deze heb ik dat volgens mij met magenta gedaan. Persoonlijk houd ik daar wel van.
Het kleurverschil in het hoofd en de schouder vind ik wel storend, maar had voor mezelf het excuus gevonden dat het richting de kin ook meer die kleur uitgaat :) . Moet wel beter in het vervolg.

Bedankt voor de reactie :up

Portretje
BerichtGeplaatst: 13 jun 2017 16:21 
Lid
Fotografie

Waarschijnlijk ten overvloede.
Om misverstanden te voorkomen.
De term storen gebruik ik zo weinig mogelijk (meer).
Noemde het bewust punten die me opvallen.

Fijn dat je er iets mee lijkt te kunnen.

:up

Portretje
BerichtGeplaatst: 13 jun 2017 21:04 
Lid
Fotografie

Aansprekende benadering die zoals al genoemd niet meteen makkelijk is.
Als geheel vind ik hem zeker geslaagd en is er qau uitsnede ook nog speelruimte?!!

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Portretje
BerichtGeplaatst: 14 jun 2017 11:06 
Lid
Fotografie

Ik zou niks croppen
Maar ik ben ook niet "weg" van deze foto.....er is iets.....wat??????.....weet niet

De huidtintverschil is zeker al een probleem

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp