Dank je Dennis. Dat het onscherpe afleid was me zelf nog niet opgevallen, misschien inderdaad nog wat croppen.
Frans ook bedankt voor je uitgebreide inbreng ik zal de punten 1 voor 1 doorlopen want ik denk dat al de pinten die je opnoemt in combinatie precies zijn wat er voor mijn gevoel mis mee is nu je het aankaart.
-Het is een oudere foto die ik gisteren bewerkt heb, was mijn lightroom catalogus aan het opruimen en kwam deze nog tegen. Toen ik deze cropte dacht ik nog dat ik zomaar willekeurig kon trekken aan de hoeken niet wetende dat ik met verhoudingen rekening moest houden. Goed punt.
-heb even getwijfeld of ik het haar over de oorbel moest shoppen, had ik moeten doen, zelfde geld voor het haar op de arm. Uiteraard begrijp ik dat ik er al rekening mee had moeten houden tijdens de shoot en dit voorkomen had kunnen worden. Goed punt.
- het model is mijn vrouw en ze is 1,91m lang en is wat forser aangelegd. Denk wel dat ik dit met een betere pose had kunnen verbloemen dus wederom goed punt.
-de kleur is natuurlijk bewust en een kwestie van smaak.
Heb mezelf de afgelopen jaren zo bezig gehouden met fotoshop en mijn camera dat ik nu bezig ben met een inhaal slag wat compositie en poses betreft.
Bedankt

goede punten waar ik rekening mee kan houden.