Het is 19 apr 2024 15:54


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur , Stéphanie ,
 , Stéphanie ,
BerichtGeplaatst: 22 jun 2017 16:39 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4511
Woonplaats: Earth
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
.


Fotografie


.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 , Stéphanie ,
BerichtGeplaatst: 23 jun 2017 09:01 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1074
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Daniel je bent overduidelijk een prof. Ook dit is weer een hele mooie foto. Dit is precies wat ik zou willen doen maar ik heb geen idee hoe dit aan te pakken. Ik bedoel ik kan een model huren of ftp doen maar ik zie nog geen enkele manier om met conceptuele kunst geld te verdienen. Ik vind het heel knap dat je het doet, ik hoop ooit het geheim te ontdekken. Super mooie foto.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 , Stéphanie ,
BerichtGeplaatst: 23 jun 2017 09:14 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 14057
Woonplaats: Harderwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Petje af, ik ben nog maar pas op dit forum aanwezig en stel mij de vraag of jij een professionele fotograaf bent, gezien jouw werk ? Of een zeer getalenteerde hobbyfotograaf !


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 , Stéphanie ,
BerichtGeplaatst: 23 jun 2017 17:50 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4932
Woonplaats: Belgie
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Prachtig werk alweer Daniel.
Mooi om te zien hoe je blijft variatie in je werk stoppen. Met altijd nieuwe ideeen ben jij een zeer creatieve mens.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 , Stéphanie ,
BerichtGeplaatst: 24 jun 2017 08:35 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4511
Woonplaats: Earth
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Citaat:
Daniel je bent overduidelijk een prof. Ook dit is weer een hele mooie foto. Dit is precies wat ik zou willen doen maar ik heb geen idee hoe dit aan te pakken. Ik bedoel ik kan een model huren of ftp doen maar ik zie nog geen enkele manier om met conceptuele kunst geld te verdienen.


Citaat:
en stel mij de vraag of jij een professionele fotograaf bent, gezien jouw werk ?


Wel, ik ben gewoon hobby / plezier fotograaf :) ik verkoop niet de minste van mijn foto's, verdien er geen geld mee. Ik kom ook nooit iemand tegen die mijn foto's zou willen kopen, of voor mijn fotografie werk iets zou willen betalen...

Ik shoot nu reeds een 12 tal jaren met modellen ( maar ik shoot ook nog vele andere takken van de fotografie) , en heb er nog niet de minste Euro mee verdient, maar aan de andere kant, heb ik ook nog nooit de minste Euro aan een model betaald om te komen poseren...

Ik vind persoonlijk wel, dat deze manier van doen me veel vrijheid en creativiteit toelaat, ik shoot hoe ik wil en met wie ik wil ;)

DD. ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 , Stéphanie ,
BerichtGeplaatst: 24 jun 2017 08:57 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1074
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik heb veel respect voor je werk want het is gewoon heel mooi. Ik denk dat het voor een particulier ook lastig betalen word omdat er veel voorwerk en dergelijke in zit. Zelf bewerk ik iedere foto ongeveer 2 uur maar je kan moeilijk van een klant verwachten dat ze 120 euro voor 1 foto gaan betalen. En daarbij vind ik het lastigst dat, zoals je aangeeft, je er je eigen creativiteit in stopt en dat is weg zodra je er je beroep van maakt. Ik ben 15 jaar goudsmid geweest en voorzag dat ik ging ontwerpen en mooie sieraden ging maken, terwijl het vooral reparaties waren en opdrachten met weinig ruimte voor creativiteit. Ik hoop een manier te vinden dit met fotografie in het juiste vat te kunnen gieten. Zover ben ik nog niet maar er over denken kan geen kwaad. Er zijn tenslotte fotografen die na een week al een eigen bedrijf beginnen en niet weten anders dan op auto te schieten. Het is een dure hobby en het is fijn als het apparaatje van een paar duizend euro en de uren die je erin stopt je dan ook wat opleverd. Soms denk ik letterlijk "fuck it" Ik trek de stoute schoenen aan en begin gewoon, ik zie wel waar het schip strand, of zinkt.

Hoe dan ook je bent een voorbeeld van hoe fotografie hoort te zijn. Ik denk dat als je je portfolio zou opsturen naar verschillende bladen er zeker een paar tussen zitten die je zouden willen inhuren. Er wordt vaak als advies gegeven dat je een jaartje bij een prof moet meelopen. Als ik de gelegenheid zou hebben zou jij voor mij zeker de persoon kunnen zijn om dit aan te vragen.

Maar goed het begint nu wel op geslijm te lijken, maar het komt uit een oprecht hart. Een goede foto kan gewoon veel voor mij betekenen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 , Stéphanie ,
BerichtGeplaatst: 25 jun 2017 08:52 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 14057
Woonplaats: Harderwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Bedankt voor je antwoord Daniel,
Veel ervaring blijkt uit het aantal jaren dat jij aan het werk bent.
Mooi dat jij dit hoge niveau hebt bereikt en voor velen een stimulans bent, want wij bekijken elkaars foto' s niet alleen om te beoordelen, maar juist ook om te leren.
Ik hoop dat je nog lang doorgaat en ons laat meegenieten en van jouw sfeer/stijlvolle foto' s en onuitputtende modellencircuit :) !
Een hartelijke hobbygroet, Herman.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 , Stéphanie ,
BerichtGeplaatst: 25 jun 2017 09:42 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 49081
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mooie foto Daniel.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 , Stéphanie ,
BerichtGeplaatst: 25 jun 2017 09:58 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 42047
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Weer een echte Daniel met veel creativiteit. :up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Maarten en 51 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed