Het is 13 mei 2025 04:55

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Ibiza sunset
 Ibiza sunset
BerichtGeplaatst: 28 jun 2017 14:32 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Nog een serie van dezelfde avond als mijn vorige uploads. Nu met Sandy als model, MUA: Vanessa.
Ook nu zullen de smaken verschillen wat betreft gebrek aan details in de lucht, maar dit was een bewuste keuze. Er waren geen interessante wolken o.i.d. en ik wilde de foto's in het geheel een fris en licht uiterlijk geven.
Verschil in belichting komt overigens doordat ik tijdens de shoot de zon op verschillende manieren in de lens heb laten vallen/de hoek van het licht was niet overal gelijk, waardoor ik ook instellingen aangepast heb. Hierdoor bij de één dus wat meer 'zonnewaas' dan bij de ander ;)

Puntje van zelfreflectie: uitsnede vind ik bij 1 en 3 aan de onderkant iets te strak. Een volgende keer ga ik proberen mezelf iets anders te positioneren zodat ik daar beter rekening mee kan houden. :angel

1.
Fotografie

Canon EOS600D, 50mm, F4, 1/80sec., ISO200

2.
Fotografie

Canon EOS600D, 50mm, F3.2, 1/125sec., ISO100

3.
Fotografie

Canon EOS600D, 50mm, F3.2, 1/125sec., ISO100

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Ibiza sunset
BerichtGeplaatst: 28 jun 2017 16:06 
Lid
Fotografie

Persoonlijk vind ik deze reeks minder boeiend en ook technisch minder goed belicht dan je vorige reeks.
Voor mij iets teveel van het goeie van het tegenlicht willen bereiken denk ik, vooral bij foto # 1 bekom je een vlak overbelicht / overstraald beeld, zonder dat je echt van zacht licht / sfeer kan spreken (wat je wou bekomen) :)

Tegenlicht kan super zijn, dus vooral blijven oefenen met je modellen, ( reflectie scherm, in-flitsen enz )

DD. ;)

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Ibiza sunset
BerichtGeplaatst: 28 jun 2017 23:00 
Lid

Bezwaar bewerken: Nee
Kan me vinden in je mening over de ruimte onderin de foto's van 1 en 3. Ben het ook gedeeltelijk eens met Daniel. Toch vind ik bij 1 dat dit een heel dromerige sfeer geeft. Al had het mooier geweest als het gezicht van het model niet was aangetast door de zon in mijn mening, zoals bij 2. 3 vind ik een mooi beeld en de gitaar en model heb je in een hele mooie houding op de foto gezet.het overbelichte vind ik bij 3 dan ook niet storend.

Ibiza sunset
BerichtGeplaatst: 29 jun 2017 01:28 
Lid
Fotografie

Hier moet ik ook Daniel bijtreden.

Ibiza sunset
BerichtGeplaatst: 18 jul 2017 15:09 
Lid
Fotografie

Foto 2 kan mij goed bevallen, het model komt goed los van de achtergrond en de huidtinten komen mooi over, bij foto 1 verdwijnen de haren in de wolken, iets verschil hier in zou volgens mij beter zijn ook de witte vlekken op de onderarm zijn niet mijn smaak. Voor een dromerige sfeer kan je ook minder scherpte gebruiken of "glowing" toepassen.

Ibiza sunset
BerichtGeplaatst: 18 jul 2017 21:36 
Lid
Fotografie

Foto 2 voor mij de beste uitstraling, scherp , goede doortekening en toch ook wel de lieve uitstraling. Dan no 3 die met iets meer contrast kan aansluiten bij foto 1 .

Ibiza sunset
BerichtGeplaatst: 18 jul 2017 21:49 
Lid
Fotografie

Ik ben eigenlijk wel fan van deze belichting.
Doet het heel goed in combinatie met de kleurtinten van de kledij, en de achtergrond.
Dat het model wat overbelicht zou zijn in de eerste foto, OK. Maar dat hoort voor mij bij de sfeer die de foto uitstraalt.

Ibiza sunset
BerichtGeplaatst: 18 jul 2017 22:14 
Lid
Fotografie

Ik blijf het mooi vinden om te lezen dat smaken zo verschillen! Dat maakt een forum als PD voor mij ook des te waardevoller omdat iedereen vanuit zijn smaak tips en feedback geeft :D :upc

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp