Het is 25 apr 2024 12:24

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Soft and sweet + origineel
 Soft and sweet + origineel
BerichtGeplaatst: 07 jul 2017 13:21 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1074
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Fotografie


Fotografie


Inmiddels alle topics hier over photobucket gelezen :).
Het maakt een hoop los. Inmiddels gebruik ik tijdelijk tinypic voor telefoon en Flickr voor pc.

Over deze foto ben ik zelf heel tevreden. Zelfs zo tevreden dat ik erover zit te denken om deze bewerking wat vaker te gaan gebruiken als eigen stijl zeg maar. Als dat nog mogelijk is tegenwoordig want alles is al gedaan of nagemaakt maar goed.

De geportretteerde vond het dan weer geen mooie foto maar dat kwam omdat ze haar hoofd niet mooi vond.
Met dit soort dingen is het zo lastig. Ik vind het mooi, mijn vrouw vind het afschuwelijk, weer een ander wil me €100 euro betalen voor een portret met deze bewerking. Het is bijna onmogelijk om te weten of een foto nu mooi is of niet. Gelukkig is er dan photodrome. Ik ben dan ook benieuwd naar jullie mening.


Laatst bijgewerkt door Danny081 op 07 jul 2017 19:31, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Soft and sweet + origineel
BerichtGeplaatst: 07 jul 2017 13:50 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6197
Woonplaats: Oosterblokker (NH)
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik vindt dit een heel mooi potret. Zou je iets duidelijker kunnen zijn met wat je bedoeld over "deze bewerking".


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Soft and sweet + origineel
BerichtGeplaatst: 07 jul 2017 14:34 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1074
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dat wil ik heel graag toelichten, ik ben een bewerker en doe dus best veel met een foto:
Ik begin met een skinretouch via hi frequency separation. Vervolgens een Dodge en burn via het penseel op 5% dat zijn 2 lagen. Dan nog een extra Dodge via kleurbereik. Dan met liquify maak ik het haar vaak wat voller dat ook aparte Dodge en burn lagen krijgt. Dan komen de ogen en licht ik de iris op met 3 lagen door er zelf nog extra kleur in te tekenen. Ook het oogwit krijgt een schoonmaakbeurt. Soms besteed ik extra aandacht aan het haar en teken ik er haar bij. In dit geval heb ik ook de achtergrond wazig er gemaakt.tot slot ga ik de styling doen en de kleur aanpassen. En dan heb ik hopelijk een mooi resultaat.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Soft and sweet + origineel
BerichtGeplaatst: 07 jul 2017 14:35 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1074
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
O ok was de lippen vergeten te zeggen en als laatste maak ik een scherpstellen om bepaalde delen zoals de iris enzo wat scherper te maken.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Soft and sweet + origineel
BerichtGeplaatst: 07 jul 2017 14:38 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4511
Woonplaats: Earth
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Ik ben toch wel iets minder enthousiast over de foto...ik kan ook (in iets mindere mate),de geportretteerde, en je vrouw volgen :(

En waarom ?

- Technisch is haar rechter arm volledig uitgebrand, alsook andere heldere delen in de foto.
- de algehele foto vind ik ook wat druk, drie verschillende zaken op de voorgrond, kussens en schapenvacht,
nog een kussen links, een deken op de canapé, nog eens twee of drie verschillende kussens achteraan, ... en
nog een stukje stof bij haar linker knie...
- Een radiator in beeld doet het zelden goed...
- De kleur in het gelaat van je model gaat op mijn scherm een beetje de roze kant op.
- Door de pose, valt haat topje echt niet mooi op haar schouder, en haar samengedrukte borst maakt bij
haar oksel een lelijke plooi.

Ik ben bewust je veel kritiek te geven op een foto waar jezelf heel tevreden over bent. :(

Ik heb wel 10 min tijd genomen om je foto grondig te ontleden, en zo je misschien toe te laten een volgende keer enkele valstrikken te vermeiden. :)

Let wel op, dit is eén van de moeilijkste poses om goed te lukken, niet alle modellen passen hierin, ook niet alle kleding stylen... het blijft een moeilijke dus ! ... ikzelf zie nog steeds af om deze pose goed te lukken :D

Oefenen en nog eens oefenen :up

DD. ;)

PS: over je bewerking kan ik me moeilijk uitspreken omdat ik je originele niet voor handen heb...
.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Soft and sweet + origineel
BerichtGeplaatst: 07 jul 2017 14:56 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik vind de kleur van haar huid niet zo fraai. Alsof ze te lang in de zon heeft gelegen. Het probleem is dat ik haar niet ken en wellicht heeft ze veel te lang in de zon gelegen en is daar dit het resultaat van. In dat geval heb ik niks gezegd.

Daarnaast trekt die vervaging die je in de foto hebt gelegd (met name op het kussen rechtsonder) direct na haar "verbrande huid" mijn aandacht.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Soft and sweet + origineel
BerichtGeplaatst: 07 jul 2017 15:23 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6197
Woonplaats: Oosterblokker (NH)
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Knap aan een kant als je zo deskundig bent op het gebied van bewerken. Ik vindt het potret mooi en was mij er niet bewust van dat het zo opgepoetst is. Ben nieuwsgierig naar het orgineel.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Soft and sweet + origineel
BerichtGeplaatst: 07 jul 2017 16:02 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 618
Woonplaats: Groesbeek
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Het idee van de pose vind ik goed, maar ik sluit me ook aan bij de reactie van Daniël. De roodtinten in de huid lijken wat te overheersen. Ook de li-oksel/plooi in de nek zijn al genoemd. Het eerste wat mij opviel was ook de drukte in de foto; er is heel veel te zien en ondanks het wazig maken blijft dit de aandacht trekken. Ook lijkt het deken achter het hoofd van het model over te lopen in het haar. Aan de linkerzijde van de foto had de arm iets meer ruimte mogen hebben. Het model heeft overigens wel een fraaie blik in de lens.

Qua bewerking heb je de stappen denk ik wel een heel eind onder de knie en heeft die wat mij betreft zeker potentie!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Soft and sweet + origineel
BerichtGeplaatst: 07 jul 2017 17:05 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1074
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Iedereen bedankt voor de reacties Daniel bedankt voor de tijd die je ervoor hebt genomen. Ik ben me heel erg bewust van het feit dat ik qua poses nog enorm achterloop op de rest, ik ben hier dan ook enorm mee aan het oefenen momenteel. Alles wat er gezegd wordt over de pose klopt dan ook in mijn ogen evenals de "clutter" I'm de foto.

Ik krijg tijdens het fotograferen op een of andere manier een tijdsdruk waarin ik denk dat het allemaal snel moet terwijl ik juist de tijd moet nemen om de setting in orde te krijgen. Hier hun ik mezelf nog te weinig tijd voor omdat ik dan bang ben de aandacht van het model te verliezen. Moet ik aan gaan werken.
Toen ik de foto zag had ik het wel in de gaten. Ik had de vensterbank leeg moeten maken en het gordijn misschien dicht moeten doen. De kussens op de achtergrond kan ik wel mee leven, maar het dekentje had ook weg gemoeten.


Over de huid, die heb ik bewust zo roze of "verbrand" gemaakt. Ik heb een oude Spiderman strip naast me gelegd en geprobeerd een strip achtig vleugje erover te maken. Vandaar dat de kleur van de huid ook zo extreem roze is.

Ik zal direct even proberen om het origineel te uploaden.
Nogmaals bedankt voor deze reacties, hier kan ik zeker wat mee. :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Soft and sweet + origineel
BerichtGeplaatst: 07 jul 2017 17:57 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 13057
Woonplaats: Portugal
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Ik kan Daniel helemaal volgen in zijn opmerkingen en ik zie dat je de adviezen ter harte gaat nemen. Ik ben benieuwd naar de volgende foto's.

Een kleine tip. Bedenk voordat je de shoot gaat doen wat je precies wilt bereiken en pas daar de omgeving van te voren op aan. Dat geeft veel meer rust tijdens de shoot en kan je je beter op het model concentreren.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Soft and sweet + origineel
BerichtGeplaatst: 07 jul 2017 18:10 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1074
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik heb nog wel een aantal foto's die ik moet bewerken voordat ik weer een nieuwe shoot zal doen fran, maar dan zal ik er zeker op letten.

Ik had wel voorwerk gedaan, het model is mijn nichtje in dit geval en de planning was eigenlijk alleen voor een grijs doek om mijn belichting te oefenen, uiteindelijk hebben we door het hele huis foto's gemaakt en zijn we zelfs nog even naar buiten gegaan. Uiteindelijk heb ik ongeveer 300 fotos (van de 1200) die ik de moeite waard vind. Terwijl het doel juist was om bewust maar 50 foto's te maken maarja, als je eenmaal bezig bent loopt het soms anders. Qua improviseren kan ik dan ook zeker nog een hoop verbeteren. Vooral rustig blijven en niet haasten is een punt waar ik nog heel hard aan moet werken.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Soft and sweet + origineel
BerichtGeplaatst: 07 jul 2017 18:45 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4511
Woonplaats: Earth
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Op een shoot dag van 8 uur, ga ik zelden boven de 180 bruto foto's. :) (moest ik er 1200 maken op eén dag, zoals jij,... ja, dan werd ik compleet gek :wacko ) ( en mijn modellen,... absoluut ook :vlag )

DD. ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Soft and sweet + origineel
BerichtGeplaatst: 07 jul 2017 19:29 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1074
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dat werd ik op het moment niet, maar achteraf wel toen ik alle foto's moest uitzoeken :rof
Volgende ker doe ik 1 setting met en aantal verschillende poses en mer niet. Voordeel is wel dat ik een hoop foto's heb om de bewerkingen te finetunen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Soft and sweet + origineel
BerichtGeplaatst: 07 jul 2017 23:09 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4932
Woonplaats: Belgie
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
1200 ????? OMG!!!
Dat kan ik niet eens. Een foto moet je opbouwen. Vooral veel kijken moet je doen als fotograaf. En zo je foto opbouwen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Soft and sweet + origineel
BerichtGeplaatst: 07 jul 2017 23:24 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1074
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Moet er wel bij vertellen dat we echt vanaf sochtends 9 uur de hele dag bezig zijn geweest. Ik heb die dag geleerd hoe ik het licht niet moet gebruiken, hoe ik niet moet haasten, hoe ik niet moet denken, dat shop ik er wel uit, hoewel dat altijd wel kan kost dit veels teveel tijd, ik heb geleerd dat het onmogelijk is om al die foto's te sorteren. Ik heb heel veel geleerd over hoe dingen niet moeten. In mijn volgende sessie moet ik er dan zaak van maken om te zorgen dat ik al die dingen toepassing, maar dan hoe het wel moet :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Soft and sweet + origineel
BerichtGeplaatst: 07 jul 2017 23:28 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1074
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
O en minder klikken. Mijn voornemen is om eerst de setting in orde te maken, rustig de pose te perfectioneren en dan een stuk of drie foto's te schieten en op naar de volgende pose. In plaats van Burst modus en ratatatatatatatata.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Soft and sweet + origineel
BerichtGeplaatst: 07 jul 2017 23:36 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4932
Woonplaats: Belgie
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ja idd, het is alvast goed dat je dit inziet. Zo kan je jezelf ontwikkelen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Soft and sweet + origineel
BerichtGeplaatst: 08 jul 2017 07:41 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 14105
Woonplaats: Harderwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Geslaagde Topic en met interesse gelezen, want juist deze ervaringen zijn leerzaam voor vele onder ons. Zeker met dank aan Daniel en de openhartigheid van jou Danny !


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Soft and sweet + origineel
BerichtGeplaatst: 08 jul 2017 11:16 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 18040
Woonplaats: B-Limburg
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Je mag 100.000 foto's nemen van een shoot......als de setting (lees omgeving) niet goed is, komt er geen goede foto uit
Ik volg Daniel
Blijven oefenen en niet zo snel tevreden zijn


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Soft and sweet + origineel
BerichtGeplaatst: 08 jul 2017 12:13 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1074
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Nou AJL over de foto's ben ik eigenlijk nooit tevreden. Waar ik na meer dan een jaar iedere dag allerlei tutorials volgen wel tevreden over kan zijn is over de bewerking. In ieder geval over mijn workflow in welke volgorde ik de bewerkingen doe. Ik zie meestal wel wat er aan de fotos mankeert maar pas als het te laat is.

Het is nu zaak om tijdens de schoot deze dingen te zien.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 116 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed