Het is 19 apr 2024 18:18


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Hoedje
 Hoedje
BerichtGeplaatst: 07 jul 2017 19:36 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1074
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
[centerFotografie][/center]

Fotografie


Naar ik verneem vinden een aantal mensen het fijn om het origineel te zien omdat ik nogal wat sleutel aan mijn foto's. Als dit het forum niet teveel vervuilt zal ik die er voortaan bijzetten :up

Eigen kritiek: de moedervlekjes moet ik of helemaal laten zitten, of helemaal weghalen, niet zoals nu een beetje laten zitten.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Hoedje
BerichtGeplaatst: 07 jul 2017 22:02 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4511
Woonplaats: Earth
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Hum,... je originele is niet echt goed belicht hoor, en je bewerking vind ik persoonlijk afschuwelijk... sorry...

Ik geef je een raad: concentreer je gedurende minstens 6 maand alleen op het maken van technisch zo goed mogelijke foto's,
en vergeet aub dat destructief post-productie gedoe.

Laat dit Photoshop geknoei rusten tot in 2018...

Alleen een reeds goede foto heeft baad aan Photoshop, gebruik dit nooit als redding middel :)

DD. ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Hoedje
BerichtGeplaatst: 07 jul 2017 22:41 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Helemaal met DD eens.
Het groen in d'r gezicht (bewerkte versie) vind ik echt niet mooi.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Hoedje
BerichtGeplaatst: 07 jul 2017 22:55 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1074
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik kan me vinden in het licht dat is een kwestie van blijven oefenen. De bewerking is smaak. Er zijn zoveel manieren om een foto te bewerken, hij had ook paars kunnen zijn. Dat vind ik het mooie aan fotoshop. Komt het licht van rechts maar moet het van links komen, dan kan je het hele licht uitgummen en verplaatsen. Ik ben het er mee eens dat fotografie zo niet bedoeld is in de pure vorm, maar ik denk wel dat het de toekomst is.

Met mijn belichting ga ik zeker aan de slag, maar de bewerkingen blijf ik doen omdat ik dat nu eenmaal nog leuker vind dan het fotograferen zelf. De ene foto zal men lelijk vinden, en de ander mooi. Dat is ook wat het voor mij moeilijk maakt want voor iedere foto die ik bewerk is er iemand die het afschuwelijk vind en ook iemand die het prachtig vind. Dat is vooraf lastig te bepalen.

Met de studio ga ik zeker oefenen en zoals eerder aangegeven hoop ik daarmee vorderingen te maken.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 43 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed