Citaat:
Een hele mooie en wat door mijn gedachte gaat is een jong mooi model in vrij volwassen pose.
Dat wringt voor mij een beetje.
Dank je wel Hermanus, ... kan je me misschien een beetje verduidelijken wat een " vrij volwassen pose " is ?
Ze is bijna 16 jaar, heeft reeds veel shoot ervaring, en als het juist is dat ik mijn modellen regelmatig bijstuur in de poses,
deze heeft ze volledig zelf aangenomen, zonder mijn tussenkomst
Een meisje, (of jonge vrouw ? ) zoals deze, fotograferen als een kind, dat lukt ook niet meer...en was ook niet echt de bedoeling van de shoot,
en ook niet de vraag van het model.
Ik sta heel dikwijls verstomd hoeveel maturiteit sommige jonge vrouwen nu hebben, en als ze bovendien ook nog eens shoots gewoon zijn, bekom je heel gemakkelijk beelden zoals in deze shoot.
En die modellen laten zoiets ook nooit naar hun kop stijgen, ze blijven heel nuchter in de modellen wereld.
Ik ben er zelf heel erg van overtuigd dat dit een heel goede "levens leerschool" is voor hen
Ik heb zo reeds honderden jonge modellen goed zie evolueren in hun verdere leven, 5, 10, of 15 jaar later.
Sommige van mijn modellen van jaren geleden, zijn ondertussen 25, 30, 35 jaar, en sommige shooten nog steeds sporadisch met mij, met enkele van hen zit ik dik boven de 100 shoots
DD.