Bij onderstaande foto zit ik nu met een reeks vragen:
Op mijn originele foto van enkele dagen geleden werd mij meermaals gemeld,
dat het rood van het kleed veel te hevig was.
Dezelfde dag publiceerde Annemie hier een foto van een model met een rood kleed,
en daarop reageerde niemand met te zeggen dat het kleed te hevig rood was ?
Ik heb hier in onderstaande foto een deel van de foto van Annemie in mijn foto ingewerkt,
en volgens mij, en op mijn monitor, is het kleur in beide kleedjes ongeveer even intens rood.
Mijn vragen zijn nu:
- Word er een verschillende interpretatie van de rode kleur gedaan, naargelang wie de maker van de foto is ?
- Word er een verschillende interpretatie van de rode kleur gedaan, naargelang er andere kleuren ( groen ) aanwezig zijn in de foto ?
- Zijn er andere factoren die de reacties beïnvloeden aangaande kleur perceptie ?
- Ik ben dus heel benieuwd naar julie antwoorden, het zal me toelaten beter te begrijpen hoe een foto , en een kleur beoordeeld word...
PS: Ik vraag hier nu ook niet het rood te gaan opmeten, en eventueel te melden dat er toch eén of twee percent verschil zit tussen de twee kleedjes ( het zijn effectief twee verschillende) mij gaat het erover, dat ze visueel heel gelijkend zijn, en hoe perceptie in twee foto's heel verschillend kan zijn.
Alvast heel bedankt voor het kijken, en de eventuele reacties en antwoorden, ik denk dat dit leerijk kan zijn voor iedereen hier
DD.
.