Het is 24 apr 2024 00:31

Ga naar pagina Vorige  1, 2

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Empty - serie
 Empty - serie
BerichtGeplaatst: 08 aug 2017 16:19 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 49103
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Vind de dialoog tussen het linker en rechter beeld in elke foto heel mooi.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Empty - serie
BerichtGeplaatst: 09 aug 2017 00:57 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4932
Woonplaats: Belgie
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Matthijs schreef:
Met of zonder tekst, het verhaal achter de foto word voor mij niet duidelijk. Dit ligt 100% aan mij (gebrek aan begrijpend lezen etc.) maar daarom begrijp ik deze serie niet zo goed.
Jammer, want er zit wel degelijk een verhaal achter deze foto's.
Excuses als ik bot overkom, dat is absoluut mijn bedoeling niet! :blush


Ik vind dit een interessante reactie Matthijs. Ons is bekend dat jij iets anders bent dan de "gemiddelde" mens door je aandoening. Ik ga daar niet dieper op in gaan wat dat betreft.

Maar mijn vraag is dan aan u, hoe u deze emotie van "leeg zijn" na een relatiebreuk zou vertalen naar een foto zodat je het wel zou aanvoelen?
Moet er dan meer drama in? Of hoe zie jij dat?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Empty - serie
BerichtGeplaatst: 09 aug 2017 11:00 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 9845
Woonplaats: Zeeland
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
@Xavier, een hele lastige vraag. Ik weet niet of Evely mijn reactie op prijs stelt maar ik ga er wel op in.
Omdat ik zelf nog nooit een relatie heb gehad (en dus ook geen 'relatiebreuk' heb mee gemaakt) weet ik niet hoe je je op zo'n moment voelt. Hoe je dat dus moet vertalen naar een foto(serie) kan ik dan ook moeilijk zeggen.
De persoon in de foto's komt bij mij kwetsbaar over, maar de link met een relatiebreuk zou ik niet direct leggen. De afbeeldingen naast de portretfoto's verduidelijken n.m.m. niets, ze zorgen er eerder voor dat ik er nog minder van begrijp.
Omdat gevoelens zien en voelen voor mij heel lastig is begrijp ik het verhaal niet goed en zoals ik al zei ligt dat 100% aan mij en niet aan de fotograaf en foto's!
De foto's zelf zijn uitstekend, alleen denk ik dat je voor de duidelijkheid van het verhaal meer uitleg moet geven. Maar omdat ik de enige ben met dit probleem vraag ik me af of het wel goed is om dat te doen.

Misschien had ik dit allemaal beter niet kunnen zeggen, maar goed...


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Empty - serie
BerichtGeplaatst: 09 aug 2017 13:45 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 13057
Woonplaats: Portugal
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Een indrukwekkende serie. Zowel fotografisch als inhoudelijk top kwaliteit. :chapeau :chapeau :chapeau

Je uitleg erbij is mooi maar voor mij niet nodig, ik zie het zonder de uitleg ook.

Zonder uitleg kan je er een betere eigen invulling aan geven maar dat is erg persoonlijk. Voor mij werken de meeste dingen beter zonder uitleg. Het punt voor mij is dat je, hoe goed je ook kan schrijven je een gevoel nooit in woorden kan vangen, in beeld werkt het beter omdat de mens daar dan zijn eigen gevoel in terug kan vinden. Dat gevoel zal altijd anders zijn dan het gevoel van de maker van de beelden.

Jammer dat ik zover weg woon, ik zou heel graag de gehele serie zien. In ieder geval veel succes met de tentoonstelling.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Empty - serie
BerichtGeplaatst: 09 aug 2017 22:55 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4932
Woonplaats: Belgie
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Bedankt om uw visie te geven Matthijs.
Ik was even vergeten dat jij ook zeer jong bent.

Dat liefdesverdriet komt waarschijnlijk nog wel. Je moet je geen zorgen maken. Het overkomt ons bijna allemaal.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Empty - serie
BerichtGeplaatst: 11 aug 2017 10:50 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 15
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Wat interessant om te horen over jullie visies. Met mooie van kunst is dat iedereen er een andere kijk op heeft. Soms sluit het aan bij de maker en soms totaal niet. Doordat het werk open genoeg is voor interpretatie is dit mogelijk.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Empty - serie
BerichtGeplaatst: 11 aug 2017 17:54 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 49103
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Matthijs het leuke van autisme is dat je soms precies de vinger op de zere plek kunt leggen.
Doordat je heel letterlijk kunt kijken ben je bevrijdt van een heleboel "poespas".

Ik heb het wel eens eerder tegen je gezegd. Je zou een hele eigen draai kunnen geven aan portretfotografie.
Misschien niet vandaag of mogen. Maar ooit.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Empty - serie
BerichtGeplaatst: 11 aug 2017 18:14 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 9845
Woonplaats: Zeeland
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Frans schreef:
Matthijs het leuke van autisme is dat je soms precies de vinger op de zere plek kunt leggen.
Doordat je heel letterlijk kunt kijken ben je bevrijdt van een heleboel "poespas".
Ik heb hier toch hopelijk niemand beledigd? Als dat zo is, mijn excuses want dat is niet de bedoeling!!

Frans schreef:
Ik heb het wel eens eerder tegen je gezegd. Je zou een hele eigen draai kunnen geven aan portretfotografie.
Misschien niet vandaag of mogen. Maar ooit.
Ik zie dat nog niet echt voor me, maar misschien in de toekomst wel, wie weet.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Empty - serie
BerichtGeplaatst: 11 aug 2017 20:10 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 49103
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Volgens mij heb je niemand beledigd Matthijs.
Bedoel veel meer afspraken die we met elkaar hebben over de betekenis van dingen.
Die verschillen nogal met waar je geboren bent.

http://mens-en-samenleving.infonu.nl/diversen/36208-gebaren-en-cultuurverschillen.html


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 50 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed