Het is 06 sep 2025 11:37

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Rebecca.
 Rebecca.
BerichtGeplaatst: 30 mei 2009 13:57 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Een week of wat geleden heb ik een shoot gedaan met Rebecca, een kunstschilderes. Ze wilde geen potret maar foto's voor op haar website. Dus de kunstenares aan het werk. Dit is de eerste keer dat ik zo'n soort shoot heb gedaan. Mijn benadering was haar inderdaad gewoon te laten werken en mij te negeren, dus niet geposeerd. Het was een pietepeuterig klein atelier, ik kon geen lichten opzetten. De foto's zijn genomen met het weinig aanwezige natuurlijk licht, ik wilde geen gebruik maken van kunstlicht.
Deze drie heeft ze gekozen voor op de site.

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Rebecca.
BerichtGeplaatst: 30 mei 2009 14:25 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Heel fijne reportage zo, met aangenaam diffuus invallend licht dat veel sfeer en helderheid verschaft.

Zijn nette compositie's, ik zit te dubben over je standpunt in verband een beter zicht met het doek dat ze maakt. Maar een iets schuiner standpunt van achteren zou haar gezicht meer verbergen. En dat is voor mij de reden dat ik de tweede iets minder vindt, bij de andere zie je haar gezicht net wat beter.

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Rebecca.
BerichtGeplaatst: 30 mei 2009 14:41 
Lid
Fotografie

Netjes :up
Ik zat idd met hetzelfde als Mendel,.. namelijk de hoek op haar "werk" ,... 1 geeft een "indruk" van haar atelier en 3 laat haar werk en haar zelf goed zien :up
Voor mij daarom ook 1 & 3 :up

Bovenstaande maakt #2 niet slecht hoor ;) alleen gezien de opdracht vind ik 1 & 3 sterker.

Rebecca.
BerichtGeplaatst: 30 mei 2009 19:31 
Lid
Fotografie

Nette platen, prima belichting en scherpte. Heb eerder de neiging om de foto vanaf de andere kant van haar te maken zodat je beter kunt zien wat ze doet (geldt voor de laatste 2 foto's) Nu kijk je een btje tegen haar arm aan. Eerste foto kijkt het beste weg :)

Rebecca.
BerichtGeplaatst: 31 mei 2009 14:38 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Bedankt voor de reacties. Ik heb er ook een paar genomen schuin van achteren zodat je het werk beter ziet, maar ze heeft voor deze gekozen.
Gotchas ik ben het helemaal met je eens dat van de anderelkant misschien wel mooier was geweest ivbm haar arm, helaas kon ik niet aan de andere kant staan zodat ik haar in een zelfde pose kon fotograferen.

Ik ga in ieder geval nog een reshoot doen om toch alsnog een portret te maken, misschien kan ik nog wat andere dingen inlassen.

Rebecca.
BerichtGeplaatst: 31 mei 2009 14:42 
Lid
Fotografie

Denk ook dat 1 en 3 het beste uitkomen voor die website...
Kijken het fijnst...

Profiel op dit foto forum
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp