Het is 29 maart 2024 09:22

Ga naar pagina Vorige  1, 2

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Nina + update.
 Nina + update.
BerichtGeplaatst: 12 nov 2017 18:10 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4932
Woonplaats: Belgie
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ja best even snel een nummer bij elke foto plaatsen want nu zijn we de draad kwijt en slaan de verwijzingen nergens meer op.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Nina + update.
BerichtGeplaatst: 12 nov 2017 18:50 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4930
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik ga voor de tweede(nu de derde geloof ik) ondanks de uitgebrande vlakken. :up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Nina + update.
BerichtGeplaatst: 12 nov 2017 21:07 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Koen, dank voor de info. :up
Inderdaad een interessante link.

Als ik het filmpje met jouw foto's vergelijk, dan zie ik dat het model een iets andere houding in het filmpje aanneemt. Het licht in het filmpje valt direct vanuit de flitser (softbox) op haar gezicht.

In jouw geval wordt het gezicht hoofdzakelijk via de zijwand belicht. Je ziet dit ook duidelijk terug in haar ogen. D'r haar zorgt er voor dat het licht uit de softbox niet direct op haar gezicht terecht kan komen. Dat er flink wat licht door jou is ingezet, is te zien aan de flinke schaduw op de zijwand. Dit is denk ik ook de reden dat haar witte trui in foto 2 wat overbelicht is.

In feite is door jouw lichtplan de linkerzijwand het hoofdlicht geworden. In de pupillen van de foto's 1, 2 en 4 zie je jouw grote paraplu niet terug. In foto 3 zie je die overduidelijk terug. De opstelling in foto 3 is een hele andere, eentje die je ook wel eens eerder hebt toegepast. Ik denk dan ook dat haar linkerschouder (rechts voor de kijker) in bijvoorbeeld foto 4 (die met de blauwe trui) ook wel eens te licht zal zijn.

Goed uitlichten (waar IXUS58 het over heeft) zal hier naar mijn bescheiden mening wel eens een "mission impossible" zijn, want je maakt het gerelfecteerde licht (links) tot een hoofdlicht in plaats van dat je deze functie bij het hoofdlicht (rechts) houdt. Eerlijk gezegd vind ik het "apart" dat je het licht van een reflector (want dat is de wand links in feite) een "upgrade" geeft tot keylight.


________________
Typo verwijderd


Laatst bijgewerkt door Henry op 12 nov 2017 21:24, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Nina + update.
BerichtGeplaatst: 12 nov 2017 21:19 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 895
Woonplaats: Tilburg
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Bedankt voor jullie reacties en info.
De volgende keer maar iets simpeler houden denk ik.
Maar het was het proberen waard.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Nina + update.
BerichtGeplaatst: 12 nov 2017 22:19 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4511
Woonplaats: Earth
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Persoonlijk zou ik nooit een lichtbron van 2,10 meter diameter gebruiken om alleen maar het hoofd van het model te belichten,... waarom je dit zo doet, ontgaat me volledig ?

Ikzelf gebruik bij mijn hier getoonde portretten lichtbronnen met een diameter (of breedte) gaande van 25 tot 50 cm maximum.

Bij grotere diameters verlies je gewoon alle controle over je licht !

Alleen als ik ten voeten uit shoot, gebruik ik ( soms ! ) grotere lichtbronnen.

DD. ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed